Nové schopnosti pneumatik: Samy se změří či zalepí

Radek Pecák Radek Pecák
24. 10. 2010 22:02
Díky nové technologii není nutné vozit s sebou ani rezervu ani lepící sadu
Foto: Continental

Nejen auta se vyvíjí, ale i pneumatiky procházejí v současné době řadou změn. Po pneumatikách typu runflat, na kterých lze i po defektu ujet až 200 kilometrů do servisu a pneumatikách s nízkým valivým odporem pro ekologické verze běžných automobilů se připravují další novinky.

Například kupci nového Volkswagenu Sharan a Seatu Alhambra dostanou na voze namontovány pneumatiky s technologií Contiseal.

Foto: Continental

Uvnitř pneumatiky je nanesena vrstva jakéhosi tmelu či lepidla, která dokáže okamžitě zacelit díru vzniklou najetím na hřebík či jiný ostrý předmět až do průměru pěti milimetrů. Technici tvrdí, že ani kolem hřebíku, který je pak obalen lepivou směsí, neuniká žádný vzduch.  I když pak technik v servisu hřebíkvytáhne, pneumatiku není třeba nikterak opravovat, lepidlo prostě otvor zase vyplní a dá se jezdit až do ukončení životnosti dané pneumatiky.

Rezerva a lepící sada půjdou do muzea

Díky tomu není nutné v těchto velkoprostorových vozech zmenšovat zavazadlový prostor rezervou, dokonce se ani nemusí s sebou vozit kompresor a lepící sada jako v jiných autech bez rezervy.

Pro jistotu má ale řidič k dispozici ve voze systém kontroly tlaku v pneumatikách, který by ho na větší únik upozornil. K tomu může dojít, pokud je proražený otvor větší než zmíněných pět milimetrů, případně, pokud je díra v bočnici. S tím si totiž contiseal poradit neumí.

Foto: Continental

Dalším krokem ke zlepšení komfortu řidičů je technologie Filling Asistant. Pneumatiky Continental s touto výbavou by měly být uvedeny na trh zřejmě v roce 2013.

Přímo v plášti pneumatiky budou mít integrovaný systém monitorování tlaku a informace se budou předávat bezdrátově na řidičův smartphone. Pokud řidič pojede s vypůjčeným vozidlem (u něhož požadované hodnoty tlaku nezná zpaměti) a bude chtít pneumatiky dofouknout, nebude muset luštit čísla na středovém sloupku, případně na víčku nádrže či dokonce v manuálu. Pomoc systému mu přijde vhod i tehdy, pokud bude mít vůz naložen více než obvykle a bude třeba zvýšit tlak. Informace se mu dostane třeba i při jízdě, pokud dojde k náhlé změně tlaku.

 

Právě se děje

Další zprávy