Nové Ferrari vypadá jako kombík. A má velký kufr

Radek Pecák Radek Pecák
24. 1. 2011 19:25
Jako vůbec první Ferrari v historii má pohon všech čtyř kol
Foto: Ferrari

Když šéf Ferrari před časem mluvil o tom, že zanedlouho jeho automobilka představí hodně neobvyklý model, brali ho mnozí s rezervou.

Nyní už se ví, že nemluvil do větru.

Nejenže Nové Ferrari FF vypadá hodně neobvykle, je navíc i technicky hodně jiné. Zejména kvůli tomu, že může mít poháněna všechna čtyři kola. To dosud žádný model této značky neměl. Proto také název obsahuje písmena FF, což je vlastně dvakrát Four. První čtyřka v sobě skrývá pohon všech kol.

Podle tiskové zprávy jde o exkluzivní patentovaný systém Ferrari 4RM. Ten má mít jen poloviční hmotnost ve srování  s jinými systémy pohonu všech kol, díky čemuž je zachováno pro sportovní jízdní vlastnosti ideální rozložené hmotnosti 47% a 53% vzadu.

Maximálka je 335 km/hod

Za normálních okolností jsou poháněna pouze zadní kola, přední se přidávají teprve tehdy, když ta zadní nestačí přenášet výkon motoru na vozovku.

Ferrari je přesvědčeno, že díky pohonu 4x4 si toto auto zvolí i ti, kteří si dosud kupovali luxusní SUV jako je třeba Porsche Cayennne.

Motor má samozřejmě skvalé parametry. Jde o benzinový dvanáctiválec, který má sílu 660 koní při 8000 otáčkách za minutu. Díky tomu vůz zvládne akceleraci: 0-100 kilometrů během 3,7 vteřiny Maximální rychlost je 335 kilometrů v hodině a spotřeba paliva 15,4 litru na sto kilometrů.

I když tento údaj nevypadá úplně fantasticky, je o pět litrů lepší než měl předcházející model 612, přičemž motor má o 120 koní větší výkon.

Největší kufr ze všech Ferrari 

Snižovat spotřebu ovšem pomáhá také systém start&stop. 

Druhé F ze slova Four udává počet osob, které se ve voze mohou přepravovat. To samo o sobě není žádným velkým překvapením, neboť model 612 Scaglietti také v sobě ukrýval čtyři sedačky. V novém modelu budou ale zřejmě o chloupek větší.

O hodně větší je ale kufr. 450 litrů je nevídaná hodnota (a dá se po sklopení zadních sedaček  zvětšit na 800 litrů), takže umožňuje cestovat i s normálními zavazadly a nejen s těmi, které jsou speciálně tvarované na míru jednotlivých zavazadlových prostorů modelů Ferrari, a která si zákonitě musíte k jiným Ferrari koupit. Pro srovnání - zmiňovaný předchůdce 612 Scaglietti měl objem zavazadlového prostoru zhruba poloviční - 240 litrů.

Za design vozu byla zodpovědné italské studio Pininfarina. 

Cena zatím oznámena nebyla, ale předpokládá se, že bude činit zhruba šest milionů korun. 

 

Právě se děje

Další zprávy