Až si budete za několik let kupovat novou Škodovku, pravděpodobně budete vstupovat do zcela jinak koncipovaného autosalonu, než jsou současné showroomy značky.
Současně s novým logem Škoda v Ženevě odhalila i budoucí vzhled míst, kde se chce setkávat se svými zákazníky. Zatím to sice učinila jen prostřednictvím makety poněkud skryté očím veřejnosti v útrobách svého stánku, ale dost přesnou představu to už dokáže podat.
„Novou sílu naší značky chceme vyjádřit nejen našimi budoucími produkty, ale i vystupováním vůči našim partnerům a zákazníkům. ŠKODA je synonymem pro atraktivní vozy s výjimečným poměrem ceny a užitné hodnoty, bezpočtem chytrých řešení a precizním zpracováním. To vše jasně vyjadřuje i náš modernizovaný corporate design. ŠKODA jde svou cestou a chce na mezinárodním poli projevit svou novou sílu", podtrhl Jürgen Stackmann, člen představenstva za oblast marketingu a prodeje.
Půjde o zásadní proměnu vzhledu prodejních míst
Podle Stackmanna nebude změna vzhledu prodejních míst kosmetickou úpravou. Zásadního přepracování se dočká jak vnější, tak i vnitřní design budov. Důležitým prvkem se má stát zvýraznění prodejních míst za dne i v noci. „Prodejní zastoupení je hlavním místem setkání zákazníka se značkou ŠKODA a zde dochází k přímému kontaktu s ní. Abychom tento silný komunikační účinek ještě posílili, budou naše provozovny v příštích letech uspořádány ještě volněji než dosud", podotkl Stackmann.
Poprvé se zákazníci s touto ideou v praxi setkají v novém autosalonu, který se letos otevře ve švýcarském Curychu a desítky dalších budou následovat v příštích měsících.
Svoji touhu po preciznosti zdůrazňuje Škodovka i takovým detailem, jako je výběr barvy v novém logu. "Nová zelená barva značky ŠKODA je odstín 362 vzorníku Pantone. Tato barva je v barevných systémech po celém světě k dispozici jako standardní barva a vyzařuje svěžest a sympatie. Zatímco dosavadní barevný systém zahrnoval barevné spektrum zhruba 400 barev, omezuje se nová struktura jen na pět barev: „ŠKODA green", „ŠKODA white", „ŠKODA black" a dvě sekundární barvy „Pantone cool grey" a „Pantone warm grey"," píše se v oficiální tiskové zprávě.
Vyvinuli speciální písmo
Označení firmy je pak vyvedeno v novém typu písma, které nese označení Škoda Pro.
Staré logo zůstane na všech vozech, které se v současnosti vyrábějí, minimálně do roku 2012. Teprve nový typ Škody, který vyjede v tomto roce, bude mít logo nové. Nahrazení starého loga na nových pak nastane vždy v okamžiku faceliftu nebo nahrazení staré generace novou.
Škoda postupuje podobně jako Citroën, který ke změně loga a korporátní identity přistoupil přede dvěma roky. I dosud je na starších typech vozů k vidění starší logo s více vyhrocenými šípy. "Přeměna všech autosalonů v celé České republice by měla skončit už letos," sdělila mluvčí českého zastoupení značky Citroën Martina Bedrnová.