Kolín - Necelé tři týdny před ženevským autosalonem odtajnil Peugeot první snímky nové generace svého nejmenšího vozu. Nejpozději na prvním velkém letošním evropském autosalonu se představí také další nová kolínská automobilová trojčata - Toyota Aygo a Citröen C1.
Automobilka test najdete zde) bude v prodeji ještě po několik příštích měsíců.
Design Peugeotu je ve stylu jeho větších sourozenců z poslední doby - modelu 208 i 308. Snímky zadní části zatím firma neuvolnila, nicméně zadní svítilny mají připomínat lví drápy a stejně jako u minulé generace je víko zavazadlového prostoru celé ze skla.
Peugeot 108 nabídne pochopitelně lepší výbavu než devět let vyráběný model 107. Půjde například o automatickou klimatizaci, parkovací kameru či bezklíčkové odemykání a startování.
Velký dotykový displej na palubní desce má funkci Screen Mirror, na němž se může zrcadlově zobrazovat displej chytrého telefonu řidiče.
Peugeot bude vůz nabízet ve tří- i pětidveřovém provedení. Zcela novou variantou je verze Top s plátěnou stahovací střechou ve stylu například Fiatu 500. Otvor, který vznikne po jejím stažení, má rozměr 80 x 76 centimetrů. Střecha je ovládána elektricky. Po otevření se automaticky vysune aero-akustický spojler omezující proudění vzduchu v kabině.
Zájemci dostanou na výběr z osmi barev karosérie, mezi nimi i zlatavě měděnou s názvem Aïkinite. Navíc se objeví i dvoubarevné provedení vozu ve dvou verzích: červená Purple a šedá Gallium nebo bílá Lipizan a Aïkinite (ale pouze ve třídveřové verzi). Střecha bude buď černá, šedá, nebo červená.
Automobilka nabídne také možnost ještě více si vůz uzpůsobit ke svému osobnímu stylu. Lidé si mohou vybrat z různých druhů polepů určených na karosérii, vnější zpětná zrcátka či do interiéru. Například prvky tvořící téma Sport vytvářejí sportovní vizi městského auta. Kapota a zadní blatníky nesou motiv postupně odstiňované šachovnice. Vnitřní černě lakované zpětné zrcátko je zdobeno červenou lištou. Interiér doplňují specifické koberečky. Téma Tattoo pak nabízí přesně ohraničené květy z imitace kovu. Jsou načrtnuté jedním energickým tahem, výraz jim dodávají i vyšrafované okvětní plátky.
I v nové generaci zůstává Peugeot vozem do města, který je velmi obratný, a neměl by být velký problém pro něho nalézt místo k zaparkování.
Vůz má délku 347 centimetrů a šířku 162 centimetrů, zavazadlový prostor poskytuje 196 litrů. Když se zákazník rozhodne pro verzi se sadou na opravu pneumatik, ubere mu rezervní kolo ze zmiňovaného objemu 16 litrů. Zadní opěradlo je dělené v poměru 50:50. Nakládací otvor je široký jeden metr a nachází se ve výšce 77 centimetrů nad zemí.
Auto má pohánět jeden ze dvou tříválcových benzinových motorů. Litrový motor bude mít vždy výkon 68 koní a spojen může být buď s pětistupňovou manuální, nebo pětistupňovou robotizovanou převodovkou. V prodeji bude i ekologická varianta s hodnotu emisí CO2 pouhých 88 gramů na kilometr jízdy.
Zcela nový je motor se zdvihovým objemem válců 1,2 litru s výkonem 82 koní. Výkon se na přední kola přenese prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.
Ve výbavě vozu je vždy šest airbagů.
Ceny ani další technické údaje zatím automobilka nezveřejnila.