Ještě letos - po chystané světové premiéře na pařížském autosalonu - začne nošovický závod Hyundai vyrábět třídveřovou verzi úspěšného modelu i30.
Stane se tak sedmnáctým typem osobního automobilu, které nyní vznikají na výrobních linkách tuzemských automobilek. Či osmnáctým, pokud bychom započítali i ze Škody Rapid odvozený Seat Toledo.
Nový model má nejvíce dynamický profil ze všech automobilů produkovaných na území České republiky. Svými proporcemi se blíží k typu karosérie kupé.
Klasické kupé se přitom v Česku již od osmdesátých let minulého století, kdy ve Vrchlabí skončila montáž tehdejší Škody Rapid, nevyrábí.
Třídveřová verze i30 je pátým typem vozů, které ze severní Moravy putují do evropských autosalonů Hyundai. Dosud zde probíhala výroba vozů i30 ve verzích hatchback a kombi, dále rodinného MPV ix20 a sportovně užitkového ix35.
Novinku může pohánět jeden ze šestice motorů
Nejvíce typů automobilů produkuje na území republiky mladoboleslavská Škodovka. Fabie má verzi hatchback a kombi, octavie liftback a kombi a stejné je to v případě superbu. Modely Yeti, Roomster, Rapid a Seat Toledo mají zatím pouze jediný typ karosérie.
Na zmiňovaný počet 18 typů rozšiřuje katalog "českých" automobilů trojice miniaut z kolínské továrny TPCA. Tam z pásů sjíždějí již dvakrát modernizované Toyoty Aygo, Peugeoty 107 a Citroëny C1.
Vozy Morgan, případně Kaipan do tohoto přehledu nezapočítáváme, protože jde o vozy montované ve velmi malých počtech.
Nošovická novinka bude nabízena s výběrem šesti motorů v kombinaci s šestistupňovými mechanickými a samočinnými převodovkami. Vrcholem palety motorů je vznětový motor „U-II" 1,6 litru, který dosahuje nejvyššího výkonu 94 kW (128 k), a má emise CO2 pouhých 97 g/km.
Premiéra vozu je naplánována na tiskové konferenci společnosti Hyundai na pařížském autosalonu, která se uskuteční ve čtvrtek 27. září v 17 hodin na stánku značky.