Škoda Kodiaq má nového vyzyvatele. Toyota RAV4 nezná naftu, sází na hybrid

Jan Matoušek Jan Matoušek
24. 1. 2019 6:03
Novou Toyotu RAV4 jsme si poprvé naživo prohlédli loni na pařížském autosalonu. Japonský konkurent Kodiaqu nás tehdy docela zaujal neotřelým vnějším vzhledem, některými chytrými detaily v interiéru a také vnitřním prostorem. Teď nová generace populárního SUV vstupuje na český trh, kde se bude chtít vypořádat nejen s již zmíněnou škodovkou. Místo turbodieselu má ovšem hybridní pohon a základní cenu má posazenou výše než Kodiaq.

Pro přehled SUV střední třídy do 800 tisíc korun klikněte sem.

Foto: Toyota

Bez dieselu

Toyota i u RAV4, stojící na modulární platformě TNGA, úplně vyřadila z nabídky naftové motory. Místo nich má SUV pod kapotou hybridní pohon - podobně to udělala i nová Honda CR-V.

Základem nabídky RAV4 je však atmosférický benzinový motor 2.0 Valvematic s výkonem 129 kW a točivým momentem 208 Nm. Dodává se s pohonem předních i všech kol, přičemž v obou případech zákazník vybírá mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatem s plynule měnitelným převodem. Spotřeba se podle verze pohybuje mezi 5,6 a 6,9 l / 100 km.

Hybridní ústrojí v sobě kombinuje 2.5litrový benzinový čtyřválec, elektromotor a nikl-metal hydridové baterie. Na rozdíl od benzinového motoru přenáší na kola sílu vždy automatická převodovka e-CVT. Rozdíl je jen ve zvoleném typu poháněné nápravy. Předokolka má systémový výkon 160 kW a průměrnou spotřebu 4,6 l / 100 km, čtyřkolka se chlubí systémovým výkonem 163 kW. Její spotřebu ale zatím Toyota nezveřejnila. Oba hybridy ale zvládnou i jízdu jen na elektřinu.

 

Právě se děje

Další zprávy