Dacia se v srpnu stala čtvrtou nejoblíbenější značkou kupců nových aut. Výše nikdy nebyla

Ondřej Běhal
5. 9. 2016 13:35
Nejlepší srpen v historii zažili prodejci nových aut na českém trhu. Proti loňsku se jejich registrace zvýšily o více než šestnáct procent. Srpnový nárůst tak vyvážil předchozí nečekaný červencový propad. Skvělý měsíc měla Dacia, která se vyšplhala až na čtvrté místo žebříčku značek. Tomu dál suverénně kraluje Škoda Auto, ale její podíl na trhu klesl na letos nejnižší hodnotu - méně než 27 procent.
Dacia Duster se stala v srpnu nejoblíbenějším SUV na českém trhu. Výrazně předstihla i Škodu Yeti.
Dacia Duster se stala v srpnu nejoblíbenějším SUV na českém trhu. Výrazně předstihla i Škodu Yeti. | Foto: Radek Pecák

Nová auta se v Česku v srpnu prodávala v duchu prvního pololetí, v němž byly všechny měsíce rekordní. Také letošní srpen se stal pro dealery nových vozů nejúspěšnějším osmým měsícem od roku 2004, kdy Svaz dovozců automobilů zveřejňuje údaje o registracích.

Srpen tak dokázal nahradit nečekaný červencový výpadek v podobě meziročního poklesu o více než dvanáct procent, který způsobil vysoký počet dní, v nichž se nepracovalo. V letošním srpnu se zaregistrovalo 21 251 nových aut, tedy o šestnáct procent více než loni.

Když sečteme výsledky obou prázdninových měsíců a porovnáme je se stejným obdobím roku minulého, zjistíme, že letos se prodalo o necelé procento aut více. Růst tak pokračuje, i když se jeho tempo výrazně zvolnilo.

O třináct procent více nových aut než loni si v letošním srpnu zaregistrovala Škoda Auto. Její podíl na trhu ale klesl po 27 procent, což je letos nejnižší číslo. Za prvních osm měsíců se stále drží na téměř na 32 procentech.

Ještě hůře se ale v srpnu dařilo dalším oblíbeným značkám Ford (meziroční pokles téměř 38 procent) nebo Hyundai (-11 %). Naopak historicky nejlepší příčky v měsíčním žebříčku dosáhla Dacia, která se prosmýkla právě před Ford na čtvrté místo. Přitom letos nemá žádné nové modely. Její Duster se stal v srpnu nejoblíbenějším SUV a předstihl celoročního leadera Škodu Yeti, který se tentokrát umístil i za nošovickým modelem Hyundai Tucson. Žebříček nejoblíbenějších modelů najdete zde.

Níže se můžete podívat na deset nejúspěšnějších značek za srpen 2016 podle nových registrací osobních aut na českém trhu. Umístění v závorce znamená průběžné pořadí v letošním roce:

1. (1.) Škoda              5713

2. (2.) Volkswagen     2206

3. (3.) Hyundai           1735

4. (5.) Dacia               1146

5. (4.) Ford                 1094

6. (7.) Kia                    1012

7. (8.) Opel                   842

8. (10.) Seat                 832

9. (11.) Mercedes         774

10. (6.) Renault             732

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.

Nejvyšších meziročních nárůstů dosáhly v srpnu malé luxusní značky DS a Lexus (prodaly sedmkrát více aut než loni), více než čtyřnásobný počet registrací zaznamenal Jaguar.

Z velkých značek na tom byl nejlépe Mercedes (+135 %), který se i díky velkému množství nových modelů podruhé za sebou probil do TOP 10. Následuje Kia, jejíž prodej dopuje nová generace SUV Sportage (+88 %), a Dacia (+85 %).

Za prvních osm měsíců letošního roku vzrostly proti loňsku registrace nových aut téměř o třináct procent. Škoda je v plusu o dvanáct procent. Násobky aut proti loňku prodávají značky DS, Jaguar a Bentley, z větších značek je na tom nejlépe Mercedes (+60 %). V první desítce je plusu osm značek z deseti, pokles evidují pouze u Fordu (-5 %) a Opelu (-1 %).

 

Právě se děje

Další zprávy