Jan Matoušek
20. 9. 2019 6:02
Jaká auta svým výrobcům letos přinášejí nejvíce peněz? Kdekdo by možná čekal některá z levnějších SUV, kterých se prodají desítky či stovky tisíc kusů. Podle Bloomberg Intelligence, což je výzkumná část agentury Bloomberg, je to však auto v prodejních objemech téměř zanedbatelné. A i na dalších pozicích jsou modely, které by tam kdekdo možná nečekal. Podívejte se do galerie.
Tak vysoké výdělky na jediném modelu zapříčinily rostoucí prodeje (jen 911 se za rok 2018 prodalo více než všech modelů Aston Martinu, Bentley, Ferrari a Lamborghini dohromady) nebo například vyšší cena oproti předchůdci. Na českém trhu se nejlevnější nová 911 prodává za 2 825 000 korun. Porsche dále vydělává i na nejrůznějších příplatkových prvcích, kterých je v ceníku 911 téměř nepočítaně.
A pro německou automobilku může být ještě lépe. "Pokud budeme předpokládat, že značka prodá 10 tisíc kusů verze Turbo, k tomu i provedení GT3 nebo Turbo S, tak jen na nich může Porsche vydělat půl miliardy dolarů," říká výzkumný analytik Bloomberg Intelligence Michael Dean. Podle něj příchod výše zmíněných verzí, které se v generaci 992 doposud nepředstavily, znamená pro značku vlastně pouze zisk. Celková marže modelu 911 by tak s nimi mohla překročit 50procentní hranici.
Dobré zprávy pro Porsche tím podle Deana nekončí. Největším trhem značky je Čína, kde, ačkoliv se i v Asii potýkají s propadem prodejů a výrazně to pocítila například i Škoda Auto, jsou její prodeje stabilní. To by automobilce mělo pomoci vyrovnat prodeje na klesajícím německém trhu, který se dostal na své několikaleté minimum. A pokles prodejů se nejspíše nebude týkat jen Německa.