V září letošního roku vešla v Evropě v platnost nová pravidla měření emisí a spotřeby nových aut. Pro výrobce to vyústilo ve velké problémy, protože center, kde lze provádět novou homologaci, není dost a měřicí laboratoře byly už několik měsíců dopředu zcela plné. Testy jsou totiž náročnější, probíhají v reálném provozu a trvají zhruba o měsíc déle než podle staré metodiky.
Zkomplikovalo to i výrobní a distribuční proces Škodě Auto. Nestihla získat všechna potřebná povolení pro všechny své modely, a tak od září musí někam odkládat čerstvě vyrobené vozy, které ale nemůže bez homologace poskytnout zákazníkům. Automobilka tak byla nucena vyřešit, kam vyrobená a nehomologovaná auta dočasně odložit.
"Využíváme všech dostupných opatření, abychom zajistili maximální možnou dostupnost svých vozů pro zákazníky. Jedním z těchto přechodných opatření je i krátkodobé umístění vozů na vybrané odstavné plochy předtím, než budou homologovány dle nové normy a expedovány zákazníkům.
V maximální možné míře využíváme a budeme i nadále využívat odstavné plochy v rámci našich závodů a areálů. Součástí našich opatření je však i pět externích ploch v okolí našich výrobních závodů. Jednou z nich je pak i část letiště v Milovicích," řekl Zdeněk Štěpánek z tiskového oddělení Škoda Auto.
Zaplnila parkoviště u továren v Mladé Boleslavi i ve Vrchlabí, musela si ale také pronajmout několik dalších míst, kde tato auta dočasně parkuje. Jedním z nich je letiště v Milovicích, o čemž v polovině června informovaly Hospodářské noviny.
Redakce Aktuálně.cz se ve spolupráci se serverem flying-revue.cz proletěla s pilotem Jiřím Prušou nad středočeským letištěm a natočila záběry zaplňující se plochy. Podle odhadů je na ní odloženo více než 4000 vozů. Prostory v Milovicích má Škodovka pronajaté na několik měsíců.
Přehled aktuálních modelů Škoda je publikován zde.