Martin Přibyl
7. 2. 2019 6:03
Německý autoklub ADAC již řadu let hodnotí nová auta podle toho, jak moc ovlivňují klimatickou změnu a kolik vypouští škodlivin. Vloni jeho EcoTestem prošlo 109 vozů. Jakému byly podrobeny procesu a jak si vedly? Který získal titul nejčistšího a který je naopak tím nejméně ekologickým? Jak dopadly zatracované diesely a jak škodovky? Podívejte se do přehledu.
6.-7. Fiat Panda 0.9 TwinAir Natural Power
První auto v žebříčku, které není elektromobilem, je Fiat Panda s dvouválcem spalujícím CNG. Má jen o něco málo horší emise škodlivin než elektromobily a stále velice nízkou spotřebu. V průměru si řekne o 4,5 kg CNG na 100 kilometrů, což znamená emise oxidu uhličitého na úrovni 125 g/km. Auto přitom splňuje ještě starší emisní normu Euro 6b - i taková auta tedy mohou být ekologická. Pandu si můžete pořídit i na LPG, v případě této verze se ale jedná v EcoTestu ADAC o propadák: s celkovými 35 body skončila až na 102. místě.
Emise CO2 |
Emise škodlivin |
Celkové hodnocení |
42 |
49 |
91 |