Původně to sice mělo být opačně, Enyaq měl přijít na trh nejprve ve verzi Coupé a až pak ho měl následovat klasický crossover. Aktuálně.cz to řekl produktový manažer Enyaqu Jaromír Mendl, když Škoda nabídla vybrané skupině novinářů svézt se s maskovanými prototypy Enyaqu Coupé. Více o tom zde.
Zrychlující přechod k elektromobilitě ale způsobil, že přednost dostala praktičtější verze. Tu Škoda představila prvního září 2020, kupé se v celé kráse objeví 31. ledna 2022.
Škoda kromě data premiéry ukázala i siluetu vozu a pochlubila se součinitelem odporu vzduchu, který bude nakonec dokonce lepší, než zástupci značky uváděli, když v září poprvé ukázali prototypy vozu. Splývavá záď srazila součinitel, který popisuje uhlazenost a efektivitu tvaru karoserie, na 0,234, Škoda původně uváděla 0,247 a zlepšení jednu setinu oproti výchozímu crossoveru (0,255). Nyní jsou to setiny dvě.
Enyaq Coupé je tak v tomto ohledu lepší než nízká Octavia ve verzi liftback (0,24), ale překonává i své koncernové sourozence v podobě Audi Q4 Sportback (0,27) a Volkswagenu ID.5 (0,26). Mezi vzdálenější konkurencí by na tom mohla být lépe snad jen Tesla Model Y, kde nezávislé zdroje uvádí hodnotu 0,23. Například Kia EV6 má součinitel 0,28. Nejaerodynamičtějším vozem současnosti je luxusní elektrický sedan Mercedes EQS s koeficientem 0,2.
Pro stanovení celkového odporu vzduchu je součinitel nutné přenásobit obsahem čelní plochy vozu v metrech čtverečních. Tu zatím Škoda nezveřejnila. Celkový odpor vzduchu je pak klíčový pro efektivitu, spotřebu vozu, a to zejména ve vyšších rychlostech na dálnici. Enyaq Coupé tak bude mít o něco delší dojezd než výchozí crossover.
V září Škoda odhadovala, že se dojezd díky lepší aerodynamice prodlouží o deset až patnáct kilometrů. S větší 77kWh baterií by tak Enyaq Coupé měl dosáhnout 535 kilometrů. Daní za to je vyšší nákladová hrana a objem kufru snížený z 585 na 570 litrů.
Z dřívějších informací víme, že Enyaq Coupé by měl být v Česku dostupný s 58- nebo 77kWh baterií. U větší bude možné připlatit si za pohon všech kol. Coupé by také v budoucnu mělo nabídnout i sportovnější verzi RS s pohonem všech kol a vyšším výkonem. Ta se však představí později.
Dá se také tušit, že atraktivnější karoserie bude znamenat vyšší cenu. Enyaq Coupé se stane nejdražším civilním vozem v nabídce značky. Standardní crossover aktuálně začíná na 1 124 900 korunách.