Eva Srpová
24. 7. 2018 6:00
K reklamě na auta od nepaměti patřily také ženy. A to proto, že v inzerci na auta se cílilo především na pánskou populaci. Co bylo považované za normu v reklamě kdysi, už ale dnes neplatí. Podívejte se do archivu fotek, při jejichž pořizování si v automobilkách nedělali se sexismem nebo nerovnoprávností hlavu.
Pontiac GTO
Pontiac tu máme do třetice. Na základě oblíbené americké komediální TV show Pontiac představil v roce 1969 model GTO s označením The Judge, tedy soudce. V reklamním sloganu se například objevila věta "Soudce si můžete koupit". Sexy dívky byly už jen dalším doplňkem.
"Krásné ženy patřily k výkonným strojům vždycky a je jedno, jestli to byla auta, nebo motorky. Je to jedna z částí produktové komunikace. Pěkné ženy a pěkná auta jsou dvěma atributy obsahu zaměřeného na muže, a proto je obojí tak podstatnou částí pánských časopisů," vysvětluje pro Aktuálně.cz Filip Rožánek, šéfredaktor časopisu Marketing & Media.