Nahotiny na kapotě a sexistické vtipy? Dnes už by tyto reklamy na auta neschválili

Eva Srpová Eva Srpová
24. 7. 2018 6:00
K reklamě na auta od nepaměti patřily také ženy. A to proto, že v inzerci na auta se cílilo především na pánskou populaci. Co bylo považované za normu v reklamě kdysi, už ale dnes neplatí. Podívejte se do archivu fotek, při jejichž pořizování si v automobilkách nedělali se sexismem nebo nerovnoprávností hlavu.
Foto: Archiv výrobců

Pontiac Tempest GTO

V dnešní době reklamy podléhají několikakolovému schvalování ve firmách a z důvodu odbourávání stereotypů o ženách už není tak běžné, aby se sexistické reklamy dostaly na veřejnost.

Také focení pro média a reklamní účely už nejsou zdaleka tak jednostranně zaměřená na muže. Není to ale tak dávno, kdy se při focení nových aut využívaly dámy.

Například v případě Pontiacu. Než se GTO stalo samostatným modelem, šlo o speciální paket pro model Tempest. Aby ho automobilka udělala pro zájemce dostatečně atraktivní, fotila ho s pánem tvorstva, který si ochočil tygřice.

 

Právě se děje

Další zprávy