Nahotiny na kapotě a sexistické vtipy? Dnes už by tyto reklamy na auta neschválili

Eva Srpová Eva Srpová
24. 7. 2018 6:00
K reklamě na auta od nepaměti patřily také ženy. A to proto, že v inzerci na auta se cílilo především na pánskou populaci. Co bylo považované za normu v reklamě kdysi, už ale dnes neplatí. Podívejte se do archivu fotek, při jejichž pořizování si v automobilkách nedělali se sexismem nebo nerovnoprávností hlavu.
Foto: Archiv výrobců

Ford Mustang II Cobra

Podle Rožánka vždycky záleží na tom, koho má konkrétní část kampaně oslovit. "Když to budou příznivci rychlých aut, bude tam žen víc. Když je to rodinné auto, žádnou svůdnou modelku u něj nenajdete, naopak v něm pojede rodina z nákupu. Manažerský vůz bude lákat hlavně na komfort a tichý provoz. A tak dále.

Proto nejde říct jednoznačně, že už se ženy v propagaci aut neobjevují vůbec. Objevují, ale podle kontextu," dodává Filip Rožánek z MaM.

 

Právě se děje

Další zprávy