"Myslím, že další pokles k úrovni 20 procent je velmi dobře možný. Jednak jsme už viděli podíl 24 procent před 15 lety a cejch špinavého pohonu dieselu po aféře dieselgate také dlouho zůstane," uvedl.
Podle Knapa je také vidět, že řada zejména menších modelů se již od loňska nenabízí v naftovém provedení, protože se vývoj dieselových agregátů pro ně s ohledem na stále přísnější emisní normy nevyplatí.
V neposlední řadě také alternativní pohony budou postupně pomalu zmenšovat zatím zcela dominující podíl klasických spalovacích motorů.
"Nicméně v provozovaných autech a dovážených ojetých stále bude mít naftový pohon silné zastoupení, takže budu velmi dlouho trvat, než uvidíme podstatnou změny v celkovém provozované flotile v ČR," dodal. Výraznější změna struktury prodejů čeká značky, které dosud byly v prodeji dieselů úspěšné, tedy například Volkswagen nebo PSA.
Podle Svazu dovozců automobilů se v prvním čtvrtletí podíl benzínových vozů zvýšil o pět procentních bodů na 70 procent, naopak podíl nafty o čtyři body klesl. Zbytek připadá na LPG, CNG a elektrické vozy.