Martin Přibyl
27. 4. 2020 14:16
V Německu začíná od úterý 28. dubna platit novela zákona o silničním provozu. Nejvýraznější změnou je navýšení pokut za rychlost i parkování. Změny mají ale zároveň pomoci cyklistům a také záchranářům. Na podrobnosti se podívejte do přehledu.
Další změny: větší bezpečí pro cyklisty
Kromě zpřísnění postihů zavádí německý zákon další změny, které by měly přispět například k ochraně cyklistů. Novinkou je třeba minimální 1,5m odstup při jejich předjíždění ve městě a dvoumetrový mimo město. Podle kritiků ale takové opatření zejména ve městech jen vyostří vztahy mezi cyklisty a řidiči, kteří je v mnoha případech budou moci jen stěží předjet. "Toto nové opatření je dle mého názoru kontraproduktivní a ve velkých městech jen stěží prosaditelné," cituje auto motor und sport právničku Danielu Mielchenovou.
Před křižovatkami a vyústěním cyklostezek na ulici/silnici bude v Německu také nově platit osmimetrový zákaz parkování. To proto, aby se zlepšily rozhledové poměry.
Řidiči nákladních aut by si také měli dát pozor na rychlost při odbočování doprava ve městech. V takovém případě smí jet maximální rychlostí jedenáct kilometrů za hodinu, aby se omezilo riziko srážky s chodcem procházejícím nebo cyklistou jedoucím ve slepém úhlu vysoké kabiny kamionu. Na základě dopravní značky pak budou mít řidiči nákladních aut v nepřehledných úsecích zakázáno předjíždět cyklisty a motorkáře.