Za hodinu práce na svých vozech tu majitelé mechanikům zaplatí 1800 Kč, bez DPH. To platí u těch, kteří přijedou s vozem značky Maserati. Pokud jsou vlastníky vozu s logem Ferrari, musí přidat další čtyři stokoruny navrch.
"Je to dost, říká vedoucí servisu tuzemského zastoupení značek Ferrari a Maserati Aleš Záhořík. "Na druhou stranu, my majitelům garantujeme, že odtud jejich vůz odjede v bezvadném stavu a má stále svoji hodnotu," řekl redaktorovi deníku Aktuálně.cz muž, který má za sebou praxi mimo jiné i u značek Porsche a Lamborghini.
V novém areálu, který funguje teprve pár týdnů, je navíc k dispozici špičková diagnostická i opravárenská technika. Například vyvažovací stroj dokáže pomocí sonaru rozpoznat, že je uvnitř pláště vada a umí i rozhodnout, zda je poškození disku natolik vážné, že je nutná jeho výměna nebo bude stačit oprava.
Také pracoviště geometrie vypadá tak trochu jako z jiné planety. Na každé kolo tu míří dvě kamery a pomocí odrazné desky se měří i nepatrné odchylky.
Umí opravit i těžce havarované vozy
Naprostou novinkou v tomto servisu je samostatná klempírna, ve které je i nejmodernější stolice CarBench. "Společně s proškolením našich techniků jsme tak nově získali od Ferrari certifikaci pro provádění strukturálních oprav hliníkových karosérií," informoval mluvčí firmy Scuderia Praha Jiří Rozkošný. Tuto certifikaci nemá zdaleka každý servis značky.
Poprvé si to vyzkoušeli na opravě havarovaného vozu F 599. Oprava to byla skutečně důkladná. Účet bude znít na tři miliony korun.
"Máme speciální příprvavky, které nám umožňují opravit prakticky jakoukoli závadu či poškození na zhruba 96 procentech vozů Ferrari, které jsou v současnosti v České republice," sdělil Rozkošný. Kupovat od Ferrari speciální přípravky pro starší typy by se podle něho nevyplatilo, protože pokud je narušen rám, byla by oprava v řadě případů dražší než kolik je hodnota vozu.
Teď, uprostřed zimy, je v servisu, ve kterém musel být na podlahu položen speciální povrch, na strop zase předepsaná svítidla a na jehož stěnách jsou obrazy s motivy vozů Ferrari a Maserati, relativní klid. "Pravý šrumec nastane někdy v březnu a dubnu, až majitelé vozů Ferrari začnou připravovat své přes zimu uložené vozy na sezonu," vysvětluje Záhořík. Tehdy obvykle přijíždějí na pravidelnou každoroční garanční prohlídku.
Maserati jezdí i přes zimu, Ferrari ne
Majitelé vozů Maserati do servisu jezdí průběžně. Zhruba 60 procent aut Maserati, které jsou registrována na území ČR, jejich majitelé provozují podle zkušeností mechaniků prakticky každodenně.
V době naší návštěvy byl v servisu jeden kabriolet Ferrari, u něhož mechanici museli přijít na to, proč po určité době přestávalo při otevření dveří fungovat takzvané odskakování skel od těsnění karosérie. "Pokud je nejhůře, sejde se všech pět našich mechaniků a snažíme se přijít na příčinu problému. Máme také speciální zabezpečené spojení s továrnou v Itálii, po které můžeme posílat data stažená diagnostickými přístroji," vysvětluje Záhořík.
Přes zimu se také opravují různé kosmetické šrámy, která auta utrpěla přes sezonu, avšak nebylo nutné je kvůli tomu hned odstavovat.
Nejčastěji tu vyměňují pneumatiky, dělají geometrii, mění brzdy. "Už dlouho nepamatuji, že bychom na Ferrari museli rozebírat motor nebo převodvoku. "To je poctivá kovářská práce a navíc je bezpečně uložen v rámu, takže bez újmy přežije i těžkou nehodu," říká vedoucí servisu.
Daleko častější jsou pochopitelně opravy havarovaných vozů. "Karosářské díly však skladem nemáme, pokud je třeba, objednáváme si je v Itálii a je možné zajistit, aby tady byly druhý den," sdělil Záhořík.