Jeho zvuk je nezaměnitelný, vzhled rovněž. Přesto po deseti letech již skončila výroba modelu Murciélago. Italský výrobce supersportů - Lamborghini - totiž možná již na pařížském autosalonu letos v září představí svůj nový vrcholný model.
Jak bývá zvykem, bude ještě silnější a rychlejší než předchůdce.
Modelu Murciélago (mimochodem - byl to první model, který Lamborghini představilo po svém převzetí německým Volkswagenem), se vyrobilo za deset let přes čtyři tisíce kusů. Jde tedy o nejúspěšnější dvanáctiválcový model značky Lamborghini v historii, jelikož svého předchůdce - model Diablo - překonalo Murciélago o více než tisícovku.
Jméno Murciélago dostal po hrdinném býkovi, který údajně v aréně přežil 28 bodnutí toreadorova meče.
Motor postupně získal k dobru skoro 100 koní
Původně měl dvanáctiválcový motor o objemu 6,2l uložený tradičně uprostřed vozu výkon 580 koní, ale po faceliftu v roce 2006 byl posílen o dalších 60 koňských sil. Zvětšil se také objem - na 6,5 litru. Poháněna byla všechna čtyři kola
Nejsilnějším, nejrychlejším a také nejlehčím Murciélagem byla vloni představené varianta LP670-4 Super Veloce. Výkon se již na třicet koní přiblížíl hranicii 700 koní, maximální rychlost narostla na 342 km/hod a zrychlení z 0-100 vůz dosahoval za 3,2 sekundy. Vznikla limitovaný 350ti kusová série.
Kromě základní karosérie se také od roku 2004 produkoval roadster a v letech 2007 a 2009 vznikly dvacetikusové série superexkluzivního Reventónu - nejprve s pevnou střechou a později jako roadsteru.
Legendou byl hlavně model Countach
Lamborghini vyrábí auta od roku 1963. Předtím se otec zakladatel - Ferrucio Lamborghini zabýval pouze výrobou traktorů. Traduje se, že se do výroby sportovních aut pustil vlastně natruc, poté, co nebyl spokojen s kvalitou spojky u svého Ferrari a sám Enzo Ferrari se s ním kvůli tomu pohádal.
Hned rok nato byl na světě první model - 350 GTV. Měl na svoji dobu neuvěřitelný výkon 350 koní, dvanáctiválcový motor a býka na kapotě, protože právě v tomto znamení se Ferrucio Lamborghini narodil.
O rok později ( v roce 1965) přišlo Lamborghini s modelem Miura s pozoruhodnými tvary karosérie a ještě revolučnějším počinem byl v roce 1971 model Countach. Jako první měl dveře, které se otevíraly směrem vzhůru - což je od té doby pro Lamborghini typické.