Také jeden český novinář je mezi porotci mezinárodní poroty, která letos již podvanácté volila motor roku (Engine of the Year). Letos hlasovalo 72 motoristických žurnalistů a nakonec přidělené body rozhodly o tom, že titul obhájil dvojitě přeplnňovaný motor 1,4 TSI z koncernu Volkswagen. Tedy právě ten motor, který se nyní začíná montovat do Škody fabie RS. Kromě tohoto vozu ale pohání i další vozy koncernu VW - například Polo GTI, Seat Ibiza Cupra, Volkswagen Scirocco a další.
Anketa má řadu kategorií, a tak oslavovat může řada výrobců motorů. Nejvíce ale německé automobilky. Kromě VW si vítězství v jednotlivých kategoriích připsaly také BMW a Mercedes. Toyota získala dvě prvenství - za litrový tříválec, který se montuje pod kapoty v Kolíně vyráběných Toyot Aygo, Citroënů C1 a Peugeotů 107 a také za hybridní soustrojí z Priusu.
Také koncern VW kromě absolutního pořadí zvítězil ještě v jedné kategorii. Mezi soupeři v objemové třídě 2 až 2,5 litru byl nejlépe ohodnocen motor 2,5 TFSI z Audi TT RS.
Nejlepší nový motor stvořil Fiat
Jedno prvenství, ale velice důležité, získal italský Fiat. Má totiž nejlepší nový motor, což je 1,4 MulitiAir Turbo montovaný do MiTa a Giulietty. V této kategorie velice slušně zabudoval i nový motor vyráběný v mladoboleslavské Škodovce. Turbomotor 1,2 ( z Octavie, Yetiho či Fabie) skončil třetí. Kromě agregátu Fiatu ho porazil i motor další italské značky - osmiválec Ferrari 4,5 litru použitý v supersportu Italia.
Motor Škoda ale podle hodnocení poroty porazil například novinku Mercedesu - hybridní 3,5 l či BMW 4,4 V8 z vozů X5m a X6M.
Diesely příliš neuspěly
Třílitrový turbomotor BMW šlapal Volkswagenu 1,4 TSI sice těsně na paty, ale nakonec se musel spokojit pouze s vítězstvím v kategorii motorů o zdvizovém objemu válců od 2,5 do 3,0 litru. Stejně tak si mnichovští motoráři odvážejí cenu za nejlepší motor o objemu 1,8-2,0 litru, což byl 2,0 Twin Turbo Diesel (mimochodem, je to jediný dieselový motor, který v některé z dvanácti kategorií zvítězil) a také v kategoriích od 1400 cm3 do 1800 cm3 a od 3000 do 400 cm3.
Nejlepší "zelený" motor dělá Toyota Jedná se o zmiňovaný 1,8 Hybrid Synergy Drive a nejlepší vysoce výkonný motor dokázali stvořit v Mercedesu pro SLS AMG. Je to Mercedes-Benz 6,2 l V8.