reklama
 
 

Minivůz Škoda Citigo se už prodává lépe než roomster

13. 9. 2012
Foto: Škoda-Auto
Škoda navýšila prodeje i na chřadnoucím západoevropském trhu

Praha - Stále v růstu pokračuje mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Za dvě třetiny letošního roku, tedy od ledna do srpna dodala svým zákazníkům 633 300 svých automobilů, což je o osm a půl procenta více než ve stejném období loňského roku.

Samotný měsíc srpen přitom dopadl ještě lépe - prodej se zvýšil o 12 procent. Prodaných 67 700 automobilů je nejlepším výsledkem firmy v historii.

Nárůsty Škoda zaznamenala prakticky na všech trzích - dokonce i v západní Evropě, kde prodej nových aut v poslední době poměrně výrazně klesá. Tam však byl růst jen 1,2 procenta, hlavně díky Německu, kde Škoda dodávky navýšila o deset procent.

Ve střední Evropě vzrostl prodej Škody o osm procent na 8500 aut, ve východní Evropě si polepšila dokonce o polovinu s prodejem 11 300 aut.

Nejvíce roste ruský trh

Ještě vyšší dynamiku prokázal trh v Rusku, kde odbyt stoupl o 68 procent na 8300 vozů. Naopak v Číně jde již jen o mírný růst 4,5 procenta a v Indii téměř o devět procent na 2200 vozů. Tam Škoda boduje hlavně s místní verzí Rapidu. Stejně pojmenovaný, ale jiný vůz se v Evropě začne prodávat příští měsíc.

"Navzdory zhoršujícím se ekonomickým podmínkám jsme se téměř ve všech regionech vyvíjeli lépe než trh. Pevně doufáme, že i v nepříznivých podmínkách budeme nadále schopni dosahovat růstu," uvedl člen představenstva odpovědný za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

Nejprodávanějším modelem automobilky je stále octavia, kterou si pořídilo 30 200 zákazníků, tedy o 12 procent více než loni. Výrazně narostly prodeje modelu Yeti, vzrostl i prodej vozu Roomster. Přesto se ho prodalo již méně než novinky Citigo. Ta se ale nevyrábí v žádném ze závodů Škodovky, nýbrž v bratislavské továrně Volkswagenu.

autor: Radek Pecák | 13. 9. 2012

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama