Jan Matoušek
5. 7. 2023 6:32
Dvě automobilové kategorie v posledních letech výrazně ztrácejí na popularitě. Velkoprostorové vozy postupně nahrazují SUV, případně osobní dodávky, miniauta většinou končí bez náhrady, protože se je i kvůli nižším maržím nevyplatí vyrábět. Zůstalo už jen pár posledních mohykánů, mezi nimi i výrazně omlazená Kia Picanto. Komu bude v Česku konkurovat?
Suzuki Ignis - od 378 900 Kč
Dalším miniautem na pomezí více kategorií je Suzuki Ignis. Japonec koketuje i se světem SUV, však se nabízí také s pohonem všech kol. Taková verze je však o skoro sto tisíc dražší než základní model (471 900 versus 378 900 korun). Pětidveřový Ignis se nabízí s jediným motorem, mildhybridní benzinovou dvanáctistovkou o výkonu 61 kilowattů, kterou umí kromě manuálního řazení a pohonu všech kol kombinovat i s automatem CVT. Ten je ale zase k dispozici jen jako předokolka.
Celkem na českém trhu nabízí Suzuki tři různé výbavy, Ignis kromě zajímavého designu umí zaujmout i praktičností. Od prostřední výbavy má totiž posuvná zadní sedadla, která mu umožňují zvolit více místa pro zavazadla, případně pro nohy cestujících. Omezením však je, že posuvná zadní lavice znamená automaticky jen čtyři místa k sezení namísto pěti. I tak je ale Ignis jedním z nejpraktičtějších městských aut na trhu.