Jan Matoušek
5. 7. 2023 6:32
Dvě automobilové kategorie v posledních letech výrazně ztrácejí na popularitě. Velkoprostorové vozy postupně nahrazují SUV, případně osobní dodávky, miniauta většinou končí bez náhrady, protože se je i kvůli nižším maržím nevyplatí vyrábět. Zůstalo už jen pár posledních mohykánů, mezi nimi i výrazně omlazená Kia Picanto. Komu bude v Česku konkurovat?
Co když chcete elektřinu?
Cesta k miniautu nevede jen přes spalovací motory, ale také přes elektřinu. Segment klasických městských elektroaut - nikoliv tedy vozů pro náctileté typu Aixam - aktuálně nabízí v Česku dva zástupce. Tím prvním je Dacia Spring, která má výkon 48 kilowattů a s 26,8kWh baterií ujede maximálně 220 kilometrů. Nabíjet se dá nejvýše 30 kilowatty, nabízí se v jediné výbavě a stojí od 576 400 korun.
Alternativu představuje elektrický Fiat 500e, který se nabízí ve verzi s 21,3- nebo 37,3kWh akumulátorem. Podle velikosti baterky se odlišuje i výkon elektromotoru - 70 nebo 87 kilowattů - a samozřejmě také dojezd, který je normovaný na 190 kilometrů, respektive 320 kilometrů u většího akumulátoru. Ceny začínají na 699 900 korunách za menší a 819 900 korunách za větší baterii, výbavy jsou na výběr celkem dvě. Zároveň kromě třídveřového hatchbacku existuje i kabriolet a provedení 3+1 se dvojicí dveří na straně spolujezdce.