Mercedes třídy S bude masírovat horkými "kameny"

Radek Pecák Radek Pecák
17. 5. 2013 6:34
V celém automobilu již není ani jediná žárovka. Osvětlení zařídí LED diody
Začátek prodejů nové generace je naplánován na 20. červenec
Začátek prodejů nové generace je naplánován na 20. červenec | Foto: Radek Pecák

Limuzína limuzín. I když se i další prémiové značky snaží svým zákazníkům nabídnout ve svých nejluxusnějších modelech nové technologie, všichni vždy napjatě čekají, co se objeví v nové generaci třídy S Mercedes-Benz.

Zatím statická premiéra tohoto vozu prozradila řadu zajímavostí. Například bude nový Mercedes-Benz S prvním automobilem na světě, v němž už nenajdete ani jednu klasickou žárovku. Vše, včetně osvětlení interiéru, obstarávají LED diody. Právě v interiéru jich lze napočítat tři sta, v hlavních světlometech až 56 a v zadních 35.

Právě zadní světlomety mají další unikátní funkci. Například při stání na křižovatce, případně při jízdě v noci, se zeslabuje intenzita brzdového světla, aby nebyli příliš obtěžováni řidiči vozů vzadu.

Vpředu na palubní desce dominují dva obří displeje.
Vpředu na palubní desce dominují dva obří displeje. | Foto: MB

Pozoruhodné technologie a prvky výbavy nalezneme v interiéru. Vzadu vůz cestujícím samočinně podá zámky bezpečnostních pásů, v jejich útrobách jsou pak airbagy. Protože zadní sedadlo lze sklápět v úhlu až 43,5 stupně, díky čemuž lze vytvořit pohodlné lehátko. Kvůli tomu se musel o něco zmenšit zavazadlový prostor. Stále má ale objem přes 500 litrů.

Aby při nehodě tělo cestujícího nepodklouzlo pod bezpečnostním pásem, je v sedáku instalován další airbag.

Mercedes-Benz S má pro zvýšení komfortu vyhřívané kromě sedaček i loketní opěrky a masážní funkce sedaček je opět vylepšena. Tentokrát jde o efekt masáže lávovými kameny. V sedadlech, předních i zadních, může být zabudováno 14 samostatně ovládaných vzduchových vaků. Ty jsou také vyhřívané. Na výběr je šest masážních programů, z nichž dva zahrnují i vyhřívací funkci.

Kamery vidí výmoly

Kamery instalované ve voze mají nyní další unikátní funkci. Dokážou sledovat kvalitu povrchu vozovky před vozem, a pokud shledají nerovnosti, dají pokyn příslušným systémům vozu, aby na to připravily tlumiče. Běžné automobily reagují teprve v okamžiku, kdy senzory zaznamenají nějakou změnu v povrchu.

I při pohledu zezadu vyzařuje vůz důstojnost.
I při pohledu zezadu vyzařuje vůz důstojnost. | Foto: MB

Nový adaptivní tempomat Distronic Plus dokáže sám řídit v zácpách, brzdový asistent BAS Plus zase sám brzdí, pokud shledá, že se před vůz blíží ze strany nějaký vůz či chodec.

Systém nočního vidění používá termální kameru a dokáže upozornit na osoby nacházející se na silnici ve vzdálenosti až sto šedesát metrů, zvířata vidí na sto metrů.

Nová generace Mercedesu-Benz třídy S se do délky zvětšila o dva centimetry na 5116 milimetrů. Ještě více se zvětšila do šířky, konkrétně o 28 milimetrů. Také rozvor je delší - o 130 milimetrů a o tři a půl centimetru již přesáhl hranici tří metrů. To jsou samozřejmě hodnoty týkající se základní verze, k dispozici bude samozřejmě i prodloužená.

Pohodlí, o to tu jde především.
Pohodlí, o to tu jde především. | Foto: MB

Základní cena vozu je pro český trh 2 092 300 Kč, což je cca o dvacet tisíc více, než za co se nabízel dosavadní vůz. Automobil je pohánět vznětovým motorem 350 Blue Tec s výkonem 190 kW a se spotřebou jen 5,5 litru nafty na sto kilometrů.

Nejvýkonnější zatím nabízenou variantou je S 500 s osmiválcovým benzinovým motorem. Jeho výkon je 455 koní a na stokilometrovou rychlost se z klidu takový automobil dostane za méně než pět sekund.

 

Právě se děje

Další zprávy