S modernizací došlo na tradiční designové změny. Facelift Kodiaqu zahrnuje nové chromové lišty, vzpřímenější masku chladiče, vyšší kapotu nebo aerodynamičtější záď.
Bezpečně se dá ale poznat především podle upravených předních i zadních světel. Přední světlomety se nově lehce zužují k masce, zadní lampy se pak na přechodu mezi zadním nárazníkem a bokem karoserie rozšiřují.
Pro ty méně esteticky založené je významnější změnou to, že Kodiaq bude mít nově již v základní výbavě vpředu full LED světlomety, za příplatek nebo ve verzích Sportline, Laurin & Klement a RS standardně pak budou maticové světlomety se stálým dálkovým světlem.
Podobně jako v Octavii nebo Superbu jsou tvořeny celou řadou jednotlivých diod. Ty lze podle údajů z kamery za čelním sklem zhasínat a rozsvěcovat tak, aby neoslňovaly protijedoucí šoféry a přitom měl řidič neustále zajištěn skvělý osvit silnice.
Decentně se proměnil i vnitřek Kodiaqu, auto má nové dekory, prošívání nebo ambientní osvětlení. Palubní systém s virtuální hlasovou asistentkou Laurou dostal Kodiaq v rámci modelové péče již před faceliftem. Nezměnila se ani velikost displeje, ten je v levnějších verzích osmipalcový, ve větších má úhlopříčku 9,2".
V rámci modernizace se "zpřístupní" digitální budíky, ty totiž nově budou standardem od verze Style, dosud se za ně muselo připlácet. Ve verzích Sportline a RS pak "virtuální kokpit" dostane specifický režim Sport.
Zákazníky, kteří se chtějí nechat Kodiaqem hýčkat, mohou potěšit příplatková špičková ergonomická sedadla s perforovaným koženým čalouněním. U Kodiaqu poprvé kombinují odvětrávání zpocených zad s masážní funkcí. U verze Style bude možné také vybrat sedadla čalouněná "kvalitními recyklovanými veganskými materiály".
Až na jednu výjimku nedojde k žádné zcela zásadní proměně pod kapotou. Nejnovější generace motorů do Kodiaqu dorazila kvůli emisním normám opět již v předstihu, případně se do auta mají vrátit pohonné jednotky, které z něj dočasně zmizely.
Základní verze nabídne tradiční benzinovou jednapětku s vypínáním válců a výkonem 110 kW. Tato varianta bude dostupná výhradně s pohonem předních kol a standardně s manuální převodovkou. Za příplatek bude k dispozici dvouspojkový automat. Benzinovou čtyřkolku nabídne Kodiaq nejlevněji se 140kW dvoulitrem, který se vždy pojí s automatem.
Naftové motory zůstávají v Kodiaqu dva. Základem je 110kW dvoulitr. Ten je vždycky spojen s automatem, volitelně je k dispozici i jako čtyřkolka. Nad 110kW verzí pak stojí 147kW varianta, ta už je čtyřkolkou vždy.
Škoda u obou nafťáků slibuje výrazně čistší provoz. Motory mají zdvojené vstřikování močoviny. "Oproti předchozím motorům byla optimalizována kliková hřídel a byly provedeny změny ve vedení výfukových plynů, v turbodmychadle, vstřikovací soustavě a systému řízení provozní teploty motoru, což vede ke snížení spotřeby. Výkonnější varianta naftového motoru má také lehčí písty z hliníkové slitiny a turbodmychadlo chlazené vodou," píše se v tiskové zprávě.
Na vrchol nabídky Kodiaqu se také vrací verze RS. Tu však již nebude pohánět dvojitě přeplňovaný naftový motor o výkonu 176 kW. Kvůli emisím zmizel i z dalších koncernových aut, například VW Passat. Kodiaq RS si proto vypůjčil motor z Octavie RS a nasazuje 180kW 2.0 TSI. Vždy ve spojení s automatem a pohonem 4×4.
Motor tak sice získal čtyři kilowatty navíc, je ale otázkou, jestli 60kilový úbytek hmotnosti dokáže vykompenzovat i nižší točivý moment. Dvojitě přeplňovaný naftový dvoulitr nabízel mamutích 500 newtonmetrů, 180kW benzinový dvoulitr má v Octavii jen 370 Nm. Pro Kodiaq zatím přesné technické specifikace k dispozici nejsou.
Kodiaq RS se od standardních verzí odliší i obrovskými 20" koly, specifickými nárazníky nebo sportovními sedadly s integrovanými opěrkami hlavy a čalouněním z mikrovlákna.
Nový Kodiaq bude v prodeji od července letošního roku, ceny pro český trh automobilka zatím nezveřejnila. Dá se však tušit, že se s ohledem na bohatší základní výbavu (Kodiaq měl v základu dosud například halogenové světlomety) zvednou.