Britský McLaren má nový top model. Po hybridním McLarenu P1, který před lety šokoval svými výkony i nízkou spotřebou, přišel čas na závodní speciál, se kterým ale bude možné vyrazit i na běžné silnice. Auto se navíc jmenuje po slavném závodníkovi, který je dodnes považován za jednoho z nejlepších pilotů formule 1 všech dob - Ayrtonu Sennovi.
McLaren Senna sice vzhledově navazuje na ostatní auta z nabídky britského výrobce, ale už od pohledu je patrné, že u něj hlavní roli hraje aerodynamika. Té se podřídily jeho tvary doplněné o velký práh vpředu nebo masivní přítlačné křídlo, které mění svou výšku a sklon podle potřeby tak, aby dosáhlo co nejlepšího přítlaku. Aerodynamika je tedy aktivní.
O tom, že jde o speciál zaměřený hlavně na jízdu po závodních okruzích, svědčí i specifická kola s centrální maticí, která se používají právě při závodech díky možnosti co nejrychlejší výměny. Pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo jsou také připraveny spíš na závodní trať, ale je s nimi možné vyjet i do provozu. O rychlé zastavení se pak postarají karbonkeramické brzy.
McLaren Senna odkazuje i na unikátní a dnes velmi ceněný model McLaren F1, který byl v 90. letech nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. Nemá sice sedadlo a volant umístěné uprostřed kabiny, zato u něj najdete vzhůru výklopné dveře, které stejně jako u F1 zasahují až do střechy. Mají navíc jednu specialitu. Jde o prosklení jejich boční části, což je u aut velmi neobvyklé. Sklo má být velmi odolné, což naznačuje i jeho jméno Gorila Glass. Materiál se používá třeba u chytrých telefonů. Dveře jsou s ním sice o něco těžší, než by byly v případě klasické výplně, ale to by vadit nemělo.
Inženýři z britského Wokingu totiž při stavbě vozu použili lehké kompozitní materiály v čele s uhlíkovým vláknem, takže se jim podařilo uspořit velkou porci hmotnosti. Prázdné auto váží méně než 1,2 tuny, což je srovnatelné s malým hatchbackem do města.
Jeho výkon ale rozhodně srovnatelný není. U McLarenu se rozhodli, že novinka nevyjede s hybridním systémem, a místo toho nasadili běžný spalovací motor. Jde o benzinový osmiválec s objemem 4,0 litru, který má jednoduše zapamatovatelné výkony - 800 koní a 800 Nm.
Automobilka zatím neuvádí zrychlení z nuly na 100 km/h ani maximální rychlost, ale to jsou hodnoty, které na závodním okruhu nejsou potřebné. Spolehnout se dá na to, že půjde o extrémně rychlé auto, protože poměr výkonu a hmotnosti je 668 koní na tunu. O správné chování na trati se postará hydraulický nastavitelný podvozek i systém řízení s výběrem jízdních režimů.
Že půjde o stroj na adrenalin, není pochyb ani z pohledu do jeho kabiny, která je přísně spartánsky zařízená s holým uhlíkovým vláknem, minimem tlačítek a nulovou izolací. Jezdec si tak užije řev motoru do sytosti. Chybí i taková běžná věc, jakou je kufr.
McLaren Senna se bude vyrábět v přísně limitované sérii 500 aut. Každé z nich vyjde nejméně na 750 tisíc liber, což je 21 750 000 Kč bez daně.