Kupujte, brzy nebudou. Automobilky mají na skladech poslední stálice i bizarní modely

Kupujte, brzy nebudou. Automobilky mají na skladech poslední stálice i bizarní modely
Volkswagen ukončil výrobu stylového Arteon Shooting Brake bez přímého nástupce. Kdo má o auto zájem, zbývá posledních několik nových kusů.
Na jaře potichu skončila výroba populárního malého SUV Suzuki Ignis, zájemci o něj ale ještě mají šanci si nový vůz koupit. Suzuki jich eviduje různě po Česku hned 81, některé z nich mají i pohon všech kol.
Nová Dacia Duster je povedené auto, populární naftový motor ale už nenabízí. Kdo tak chce SUV s turbodieselem, musí rychle k dealerům. Podle systému Dacie zbývá na prodej v Česku osm nových vznětových Dusterů.
To kompaktní i30 N je dostupná ještě v nižších desítkách s manuální i automatickou převodovkou... Zobrazit 21 fotografií
Foto: Fiat
Jan Matoušek Jan Matoušek
8. 8. 2024 5:50
Může se to stát nemožné, ale jedno z nejstarších aut na českém trhu se loučí. Fiat 500 kroutí už svůj sedmnáctý rok, který ale bude zároveň jeho posledním. Výroba kvůli stále přísnějším evropským předpisům kolem asistenčních systémů skončila a k dispozici jsou poslední skladové kusy. A není to jediné auto, u něhož je teď poslední šance pořídit si ho jako nové.

Už v roce 2007 Fiat představil novodobou pětistovku a pravděpodobně v tu chvíli netušil, že o konci výroby se bude psát až o sedmnáct let později. Navíc ne kvůli propadu zájmu, ale povinným asistentům, které musí podle nařízení Evropské unie mít každé nové auto, a které už městský třídveřový hatchback nebo polokabriolet nedokáže nabídnout. V Česku tak podle webu Fiatu zbývá posledních 43 skladových aut.

"Po vyprodání skladových zásob bude na českém trhu možné objednávat pouze plně elektrickou variantu Fiat 500e," doplňuje italská automobilka. I zatím jen plně elektrická pětistovka přijede v budoucnu jako levnější mildhybrid, stane se tak však nejspíše až v roce 2026. Kdo tedy chce benzinové mini, musí jednat rychle (anebo se spokojit s méně stylovou Pandou). Nejlevnější ze skladových vozů stojí 349 900 korun, nejdražší pak 479 000 korun, protože se jedná o kabriolet ve vrcholné verzi Dolce Vita.

Zatímco výbava nabízených aut se různí (vždy ale bude mít auto sedm airbagů, alespoň manuální klimatizaci nebo rádio), pohon je jednotný. Všechny Fiaty 500 bez rozdílu mají mildhybridní litrový tříválec o výkonu 51 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Dovozce pak zájemce láká třeba i na zvýhodněný operativní leasing na tři roky za 4999 korun měsíčně.

Není to ale jediný Fiat, u něhož je teď poslední šance si jej pořídit. Pouze ze skladů je rovněž dostupný kompaktní model Tipo. Těch je na výběr u dealerů 36: dva sedany, 21 kombíků a 13 hatchbacků. Nejčastěji s benzinovým tříválcem o výkonu 74 kW či čtyřválcovým mildhybridem o výkonu 96 kW, pět aut má ale také 96kW turbodiesel Multijet.

Nejlevnější je sedan s litrovým motorem za 385 tisíc korun, na opačném konci je hatchback s turbodieselem, paketem Cross a řadou dalších příplatků za 712 900 korun.

Podívejte se na novou reklamu na Fiat 500e:

Záběry italské automobilky Fiat ukazují Fiat 500 | Video: Youtube/Fiat

Do výroby už nejde zadat ani některé volkswageny. Třeba zájemci o nový Arteon Shooting Brake jsou tak odkázání na jeden z 12 skladových vozů. Nástupce nepřijde, nepřímo stylový model nahrazují devátý Passat a elektrická ID.7 Variant. Nejlevnější Arteon se 140kW dvoulitrem TSI stojí 1 134 900 korun, nejdražší se 142kW dvoulitrem TDI a pohonem všech kol naopak 1 833 600 korun. Za 1 369 900 korun pak můžete mít i poslední zbývající klasický Arteon.

Loučí se též sedmimístný Tiguan Allspace, byť ten dostane nástupce v podobě modelu Tayron. U dealerů zůstává celkem 36 aut s cenami od 901 488 korun do 1 703 000 korun. Skončila také výroba technicky spřízněného Seatu Tarraco, který se nástupce nedočká. Pozici největšího SUV španělské značky převezme Cupra Terramar, která ale bude o něco menší než Tarraco.

V Česku je aktuálně k dispozici 34 nových vozů, polovina z nich s benzinovým motorem, devět s naftovým a zbytek jako plug-in hybrid. Nechybí ani čtyřkolky. Nejlevnější stojí 948 tisíc korun, nejdražší 1,402 milionu korun.

Na zásoby prodejců jsou odkázáni i zájemci o obytnou Californii 6.1, která je na rozdíl od nástupce dostupná i s naftovým motorem a pohonem všech kol. Pokud budete vybírat ale z nových skladových aut, počítejte s cenou od 2,225 milionu korun. Na skladech mimochodem zůstávají i další verze modelu T6.1, který brzy nahradí dvojče Fordu Transit Custom.

U Hyundaie skončila éra čistě benzinových sportovních modelů řady N. Podle webu dovozce je tak k dispozici u dealerů už jen jediná i20 N s výkonem 150 kW za cenu 733 890 korun. To u i30 N je nabídka bohatší, u 206kW modelu s manuální, nebo osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou může zájemce vybírat z dvaceti hatchbacků v ceně od 846 890 korun a šesti fastbacků v ceně od 929 990 korun.

Už na jaře skončila bez náhrady také výroba jednoho z nejmenších SUV na trhu, Suzuki Ignis. Auto bylo populární rovněž v Česku, možná i proto lze u dealerů pořád najít hned 81 aut v různých barvách i výbavách. Nejlevnější stojí 374 900 korun, nejdražší pak 488 900 korun. Mezi nabízenými auty nechybí verze s pohonem všech kol i automatickou převodovkou. Když je řeč o Suzuki, v nabídce na webu dovozce je i pět kusů off-roadu Jimny ve specifikaci N1 s cenami od 575 900 korun.

Jedině přes zásoby prodejců je možné se také dostat k Dacii Duster s naftovým motorem. Ta nejnovější už takovou možnost nenabízí a v systému dovozce je aktuálně posledních osm volných SUV s turbodieslem. U dalších pěti pak svítí "prodáno" nebo "rezervováno". Nejlevněji aktuálně vychází předokolka inzerovaná za 433 200 korun.

Šanci mají také ještě zájemci o sportovní Audi TT nebo R8, jejichž produkce už rovněž dospěla ke svému konci. V první případě jsou k dispozici čtyři nová kupé ve variantě TTRS s 294 kW za cenu od 2 469 000 korun, v tom druhém pak dvě kupé a dva spydery, ovšem s cenou od bezmála 6,5 milionu korun. Do sféry luxusních modelů spadá i spalovací Porsche Macan, které na výrobních linkách nahradila plně elektrická verze. U dovozce zbývají dva kusy se zážehovým agregátem v ceně od 1 946 100 korun.

Zmínit můžeme i některé zajímavosti. V nabídce skladových aut Škoda Auto nadále naleznete i dvě Fabie Combi s litrovým tříválcem o výkonu 70 kW. Nejde o úplně nová auta, ale předváděcí vozy s cenou od 389 tisíc korun. Kia pro změnu inzeruje poslední nový kus čtyřdveřového kupé Stinger s 3,3litrovým šestiválcem, pohonem všech kol a automatem za 1 599 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy