Příčinou krize je to, že výrobci polovodičů dříve během koronavirové krize směřovali svou produkci do jiných odvětví než do automobilového průmyslu, například do oblasti spotřební elektroniky. Automobilovému odvětví, v jehož případě výroba opět začíná nabírat na obrátkách, se nyní po oživení polovodičů nedostává.
"Pociťujeme nyní celosvětový nedostatek polovodičů," uvedl za koncern v prohlášení Murat Aksel, jmenovaný člen představenstva koncernu pro nákup. Před nedostatkem součástek varovali i přední dodavatelé, Bosch a Continental. Problém se nejprve měl týkat především Číny, ale stává se z něj globální záležitost.
A nemusí být jen chvilková, podle vyjádření Continentalu může trvat šest až devět měsíců. "Výrobci polovodičů sice navýšili kapacitu kvůli zvýšené poptávce, požadované množství ale bude dostupné až za šest a devět měsíců. To je dáno běžnými dodacími lhůtami v tomto průmyslovém odvětví," upozorňuje firma.
Jednou z nejvíce zasažených továren v rámci koncernu je podle Automotive News Europe hlavní závod koncernu v dolnosaském Wolfsburgu. Někteří tamní zaměstnanci mají nařízenou prodlouženou dovolenou. Místo čtvrtého ledna přijdou do práce až osmnáctého.