Koronavirus působí polovodičovou krizi. Nedostatek čipů musí řešit i Škoda

ČTK Martin Přibyl ČTK, Martin Přibyl
21. 12. 2020 8:51
Automobilka Volkswagen se potýká s nedostatkem polovodičů a upraví podle toho v prvním čtvrtletí 2021 výrobu v Číně, v Severní Americe a v Evropě. Kromě vozů značky VW se výpadek dodávek součástek dotkne i Seatu, Škody a v omezené míře Audi. Zasaženými modely jsou typy postavené na platformě MQB, tedy například Škoda Octavia nebo VW Golf.
Výroba Škody Octavia, ilustrační foto
Výroba Škody Octavia, ilustrační foto | Foto: Škoda Auto

Příčinou krize je to, že výrobci polovodičů dříve během koronavirové krize směřovali svou produkci do jiných odvětví než do automobilového průmyslu, například do oblasti spotřební elektroniky. Automobilovému odvětví, v jehož případě výroba opět začíná nabírat na obrátkách, se nyní po oživení polovodičů nedostává.

"Pociťujeme nyní celosvětový nedostatek polovodičů," uvedl za koncern v prohlášení Murat Aksel, jmenovaný člen představenstva koncernu pro nákup. Před nedostatkem součástek varovali i přední dodavatelé, Bosch a Continental. Problém se nejprve měl týkat především Číny, ale stává se z něj globální záležitost.

A nemusí být jen chvilková, podle vyjádření Continentalu může trvat šest až devět měsíců. "Výrobci polovodičů sice navýšili kapacitu kvůli zvýšené poptávce, požadované množství ale bude dostupné až za šest a devět měsíců. To je dáno běžnými dodacími lhůtami v tomto průmyslovém odvětví," upozorňuje firma.

Jednou z nejvíce zasažených továren v rámci koncernu je podle Automotive News Europe hlavní závod koncernu v dolnosaském Wolfsburgu. Někteří tamní zaměstnanci mají nařízenou prodlouženou dovolenou. Místo čtvrtého ledna přijdou do práce až osmnáctého.

 

Právě se děje

Další zprávy