Proti Škodě Kodiaq poprvé s hybridem. Kia představila nové Sorento, sází na elektřinu

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 3. 2020 6:02
Jedním ze symbolů nabídky SUV automobilky Kia je Sorento. Model konkurující třeba Škodě Kodiaq nebo Peugeotu 5008 nově přichází ve čtvrté generaci, která je dle značky od základu nová. Jezdí na nové platformě, má nový design a také elektrifikovanou nabídku motorů. Prohlédněte si nejen samotné Sorento, ale také některé konkurenty, proti kterým stojí.

Peugeot 5008 - od 580 000 Kč

Rozměry (d/š/v): 4641/1844/1640 mm
Rozvor: 2840 mm
Kufr: 702/1940 l
Benzinové motory: 1.2 PureTech (96 kW), 1.6 PureTech (133 kW)
Naftové motory: 1.5 BlueHDi (96 kW), 2.0 BlueHDi (130 kW) 
Cena od: 580 000 Kč

Jakkoliv je Peugeot 5008 výrazně kratší než Kia Sorento a je i užší a nižší, povedlo se francouzským konstruktérům nabídnout delší rozvor náprav než v případě korejského modelu. V porovnání zavazadlových prostorů ale "lev" opět o pár desítek litrů pokulhává, nicméně z hlediska praktičnosti má pro někoho možná i jeden zásadní trumf.

Již ve standardu je sedmimístný (hodnotu kufru se sedmi sedadly Francouzi neudávají), za dvě místa vzadu tedy není nutné připlácet. Oproti Sorentu je také bohatší nabídka motorů, která obsahuje základní benzinový tříválec a následně tři čtyřválcové jednotky. Nepočítejte ale s pohonem všech kol, Peugeot tuto možnost nenabízí a nesupluje ji ani plug-in hybridním pohonem jako v případě menší 3008.

Osmistupňový automat se dodává standardně k silnějším agregátům a volitelně ke slabšímu benzinovému i naftovému motoru. Kia zatím nezveřejnila přesná data nového Sorenta, lze tak pouze konstatovat, že v případě 5008 se Peugeot chlubí u slabšího turbodieselu s automatem emisemi oxidu uhličitého na úrovni 100 g na kilometr. Na rozdíl od Sorenta tak Peugeot pro nižší emise nevsadil na podpůrný elektromotor.

Na českém trhu se 5008 nabízí ve čtyřech výbavových stupních, základní akční cena za verzi s tříválcovým benzinovým motorem je 580 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy