Minimálně jeden automobil má ve své domácnosti 84 procent Čechů. Ve většině případů jde o vůz soukromý. Benefit ve formě služebního vozu čerpá pouze deset procent dotázaných.
Neočekávanou opravu v průběhu posledního roku řešilo 41 procent českých automobilistů a devět procent z nich dokonce připustilo více než jednu takovou opravu. Náklady na její pokrytí se přitom mohou značně lišit v závislosti na typu poruchy, značky či stáří vozidla.
Více než polovina respondentů uvedla, že se při financování nenadálé poruchy vešla do 10 000 Kč, ale 13 procent za ni zaplatilo více než 20 000 Kč.
Zhruba 90 procent respondentů uvedlo, že tento výdaj pokrylo z běžného příjmu či vlastních úspor, zbylá desetina si na něj muselo půjčit. "Z našich interních průzkumů víme, že půjčka na nezbytnou opravu auta, kterým žadatel dojíždí do práce, nebo vozí děti do školy, je jedním z velmi častých důvodů žádostí o úvěr," uvedl ředitel Profi Creditu Pavel Klema.
Autorizovaný servis navštěvuje 36 procent těch, kteří vlastní soukromý automobil. Tento fakt úzce souvisí s tím, že sedm z deseti Čechů si naposledy pořídilo automobil ojetý a na ten se výhody autorizovaných servisů nevztahují. Ti, co si naposledy koupili nový vůz, jezdí do autorizovaných servisů nejvíce.
Téměř tři čtvrtiny respondentů alespoň občas jezdí s některým se svých automobilů do myčky. Pravidelně pak 16 procent dotázaných. Čtyři z deseti vlastníků soukromých aut mají svůj vůz garážovaný.
K tomu, že dostali v posledním roce pokutu, se přiznalo pouze 16 procent dotázaných. Průměrná částka za pokuty činila 1356 Kč.