Pokud vám auto zastaví na cestě a vy jste nuceni volat na pomoc asistenční službu, máte více než padesátiprocentní pravděpodobnost, že závada je způsobena vadnou elektronikou.
Vyplývá to ze statistiky německého autoklubu ADAC, který již od roku 1978 pečlivě vyhodnocuje výjezdy posádek asistenčních vozů k jednotlivým porouchaným vozům na území Německa.
Mezi dalšími četnými závadami se vyskytují řídící jednotky motorů (23 procent), samotný motor (9 procent) a palivová soustava (necelých devět procent).
Z poslední statistiky, která zahrnuje výjezdy k autům vyrobených v letech 2005 až 2010 je rovněž zřejmé, že nejméně často musí volat takzvané žluté anděly řidiči vozů prestižních německých značek, tedy BMW, Audi a Mercedes. Úplně nejspolehlivější jsou, zdá se, vozy vyráběné mnichovskou automobilkou.
Toyota z Kolína si vedla skvěle
V nižší střední třídě bylo nejméně poruchové BMW řady 1, ve střední třídě si připsalo prvenství sportovně užitkové BMW X3. Audi zvítězilo s modelem A5 ve vyšší střední třídě. Mezi minibusy byl jako nejspolehlivější vyhodnocen VW Transporter, mezi malými vozy Mini (což je ovšem ale také značka spadající pod koncern BMW) a v kategorii minivozů si prvenství připsala Toyota Aygo vyráběná v továrně TPCA v Kolíně.
I další automobily, které zde sjíždějí z výrobní linky (Peugeot 107 a Citroën C1), dopadly dobře. Peugeot byl v této kategorii třetí a Citroën šestý. Mezi ně se poměrně překvapivě vklínily italské a francouzské vozy - Fiat 500 a Panda a také Renault Twingo.
Škodovky nezaznamenaly žádný převratný úspěch, na druhou stranu také nepropadly. Nejlepší statistiky si připsal roomster, který byl v kagegorii malých vozů šestý, fabia ve stejné kategorii byla horší. Skončila až 16 z 23 hodnocených vozů.
Superb ADAC nehodnotil
V kategorii střední třídy byla octavia 9., superb hodnocen nebyl. V těchto žebříčcích se totiž kvůli vyloučení statistické chyby objevují jen vozy, kterých se v Německu v posledních pěti letech prodalo v jednom roce minimálně deset tisíc kusů a ve zbývajících čtyřech letech alespoň sedm tisíc. A to superb nesplňoval.
Nejhorší hodnocení z vozů, které vznikají na území České republiky, a které byly zařazeny do žebříčků, měl Hyundai i30. V nejpočetnější kategorii vozů nižší střední třídy skončil na 23. z 29 míst a před ním byla i sesterská Kia Cee´d vyráběná na Slovensku.
V pořadí značek si za zmíněnými prestižními Audi, BMW a Mercedes vedl poměrně dobře Peugeot. Kromě Peugeotu 107, který byl ve své kategorii třetí, skončil Peugeot 207 mezi malými vozy druhý a Peugeot 308 by v kategorii nižší střední třídy bral bronzovou medaili.
Poměrně hluboko v poli poražených (s výjimkou vítězného modelu Aygo) skončily vozy Toyota, které jsou obvykle v čele žebříčků TÜV Report vyhodnocujícího četnost poruch při prohlídkách vozů ve stanicích technické kontroly. Například corolla byla v nižší střední třídě až 26.