Včera kompakt, dnes nákupní taška. Podívejte se, o kolik narostla auta za 50 let.

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 8. 2021 6:02
Že nová auta s každou generací rostou, není nic úplně překvapivého. Automobilky se často chlubí, kolik milimetrů mezi nápravami nebo do šířky nové vydání toho kterého modelu nabralo. Málokdo si však uvědomuje, kolik auta nabrala ne během dvou, ale hned několika generací. My jsme vybrali jedenáct oblíbených modelů napříč segmenty a podívali se, jak v průběhu času rostly. Srovnání najdete v galerii.

Data uváděná v tabulkách vycházejí z informací v dobových autokatalozích, u současných verzí se vždy jedná o data pro aktuální podobu vozu i po případné modernizaci. Inspirací byl článek britského srovnávače pojištění Compare the Market.

Audi A6

Audi A6 patří mezi nejtypičtější zástupce vyšší střední třídy, kde v Evropě dlouhodobě bodují především německá auta. I proto se Audi A6 úspěšně nabízí od roku 1994, kdy pod tímto jménem měla premiéru první generace, což bylo výrazně upravené Audi 100. Následně se ale A6 stala svébytným modelem vyšší střední třídy, s níž také postupně rostla. První dvě provedení ještě měla délku těsně pod 4,8 metru, nicméně s příchodem třetího vydání se limuzína (nabízí se ještě kombi Avant) najednou protáhla a pokořila dokonce hranici 4,9 metru.

A6 C4 A6 C5 A6 C6 A6 C7 A6 C8
Délka 4797 mm 4796 mm 4916 mm 4915 mm 4939 mm
Šířka 1783 mm 1810 mm 1855 mm 1874 mm 1886 mm
Výška 1430 mm 1453 mm 1459 mm 1455 mm 1457 mm
Rozvor 2687 mm 2760 mm 2843 mm 2912 mm 2924 mm

Za povšimnutí opět stojí postupné narůstání rozvoru náprav. A6 začínala na úrovni dnešní Octavie a končí tam, kde bylo BMW řady 7 E38, což byla verze z 90. let, poslední před nástupem modelu s kontroverzním designem Chrise Bangla. Svou délkou se pak Audi čím dál více blíží pětimetrové hranici, což se opět bavíme už o kategorii luxusních limuzín. Je přitom zajímavé, že navzdory některým jiným autům v této galerii, A6 se za 27 let rozšířila jen o asi 100 mm. 

 

Právě se děje

Další zprávy