Jak bezpečné jsou škodovky? Nejnovější maximálně, starší s drobnými problémy

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 11. 2018 6:05
Vozy Škoda si poměrně dobře vedou ve statistikách spolehlivosti i spokojenosti mezi zákazníky. Jak jsou na tom však s bezpečností dospělé posádky? První vůz s okřídleným šípem ve znaku se proti zdi rozjel v roce 2000 s výsledkem čtyř hvězdiček. Dnes získávají mladoboleslavské vozy bez výjimky plný počet pěti hvězd. Na kompletní výsledky všech modelů Škoda se podívejte do následující galerie.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších aut se podívejte zde.

Foto: Škoda Auto

Škoda Superb - 2003

O dva roky později se proti bariéře rozjel první Superb a opět z toho byly čtyři hvězdičky za ochranu dospělé posádky. Na rozdíl od Fabie i Octavie však vlajková loď dostala v základní výbavě nejen čelní, ale i boční a hlavové airbagy. Hlavové vaky však Škoda přidala až po špatném výsledku v prvním testu. V tom druhém, jehož výsledky interpretujeme a po němž si Superb vysloužil současné hodnocení, však již byly hlavy všech cestujících v bezpečí a jako mírný problém se ukázal jen kontakt loketní opěrky dveří s žebry řidiče. Nešlo ale o vysoké riziko ohrožení zdraví.

Jako slabá se při čelním nárazu ukázala úroveň ochrany hrudníku řidiče, který přes airbag narazil do volantu. V ohrožení se kvůli tvrdým prvkům v palubní desce ocitla stehna a kolena řidiče. Závažným problémem se ukázala být i slabá strukturální tuhost karoserie, cestující však zachránily dobře fungující zádržné systémy.

Záznam nárazu najdete na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy