Hyundai konkuruje Škodě. Na trh uvádí elektrický Ioniq 5, míří na Enyaq

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 4. 2021 6:02
Hyundai na konci února odhalilo prvního zástupce nové elektrické řady Ioniq. Crossover s číslem 5 zaujal retro designem, třímetrovým rozvorem náprav a možností napájet i jiné elektrické spotřebiče. Teď přichází na český trh, a to za ceny od 1,1 milionu korun. Mnoho přímých konkurentů zatím nemá, korejský model jsme tak porovnali se Škodou Enyaq iV a Volkswagenem ID.4.
Foto: Hyundai

Porovnání velikosti a techniky

Hyundai Ioniq 5 není rozhodně žádným tintítkem. Na délku sice měří 4635 mm, rozvor náprav se však konstruktérům povedlo natáhnout na rovné tři metry, což je hodnota převyšující segment střední i vyšší střední třídy. Ačkoliv je tedy třeba Enyaq iV delší, rozvorem náprav ho korejský konkurent zahanbí. Ostatně, podívejte se do tabulky na srovnání i s Volkswagenem ID.4.

Porovnání velikosti

Hyundai Ioniq 5 Škoda Enyaq iV Volkswagen ID.4
Délka 4635 mm 4649 mm 4584 mm
Šířka 1890 mm 1879 mm 1852 mm
Výška 1605 mm 1616 mm 1603 mm
Rozvor náprav 3000 mm 2765 mm 2771 mm
Objem kufru 527/1587 l (+57 l vpředu) 585/1710 l 543/1575 l

Korejský zástupce tedy evidentně dominuje rozvorem náprav a na rozdíl od dvojice konkurentů má také malý kufr vpředu. Další rozměry jsou ale podobné jako u Škody a VW.

Podíváme-li se na techniku, Ioniq 5 se nabízí ve třech verzích. Základní Eco má využitelnou kapacitu baterie 58 kWh a jediný elektromotor s výkonem 125 kW, dohromady to pak stačí na dojezd 400 km. Varianta Power s využitelnými 72,6 kWh má jako zadokolka výkon 160 kW a dojezd 485 km. Nejsilnější čtyřkolka má také 72,6kWh baterii, ale výkon 225 kW a dojezd 462 km.

Enyaq iV má v základní variantě baterii s kapacitou 62 kWh (využitelných je 58 kWh) a elektromotor o výkonu 132 kW, na jedno nabití tak ujede 400 km. Alternativu představuje baterie s kapacitou 82 kWh (využitelných je 77 kWh) a elektromotor o výkonu 150 kW, v takovém případě je udávaný dojezd 520 km.

VW ID.4 má v základní konfiguraci využitelnou kapacitu 52 kWh a elektromotor u zadní nápravy naladěný na 109 nebo 125 kW. Němci přitom udávají dojezd až 346 km. Silnější verze s výkonem 150 kW má využitelnou kapacitu 77 kWh a udávaný dojezd až 522 km.

Za zmínku také stojí nabíjení - jestliže Ioniq 5 je už ve standardu připraven na rychlonabíjení výkonem až 350 kW (auto umí přepínat mezi elektrickým systémem s napětím 400V a 800V), Enyaq i ID.4 umí nejvýše 100 kW s menší a 125 kW s větší baterií. VW má možnost využití této rychlosti standardně, u Škody je základem 50 kW a za rychlejší nabíjení je nutné, vyjma limitované úvodní verze Founders Edition, připlácet.

 

Právě se děje

Další zprávy