Porovnání velikosti a techniky
Hyundai Ioniq 5 není rozhodně žádným tintítkem. Na délku sice měří 4635 mm, rozvor náprav se však konstruktérům povedlo natáhnout na rovné tři metry, což je hodnota převyšující segment střední i vyšší střední třídy. Ačkoliv je tedy třeba Enyaq iV delší, rozvorem náprav ho korejský konkurent zahanbí. Ostatně, podívejte se do tabulky na srovnání i s Volkswagenem ID.4.
Porovnání velikosti
|
Hyundai Ioniq 5 |
Škoda Enyaq iV |
Volkswagen ID.4 |
Délka |
4635 mm |
4649 mm |
4584 mm |
Šířka |
1890 mm |
1879 mm |
1852 mm |
Výška |
1605 mm |
1616 mm |
1603 mm |
Rozvor náprav |
3000 mm |
2765 mm |
2771 mm |
Objem kufru |
527/1587 l (+57 l vpředu) |
585/1710 l |
543/1575 l |
Korejský zástupce tedy evidentně dominuje rozvorem náprav a na rozdíl od dvojice konkurentů má také malý kufr vpředu. Další rozměry jsou ale podobné jako u Škody a VW.
Podíváme-li se na techniku, Ioniq 5 se nabízí ve třech verzích. Základní Eco má využitelnou kapacitu baterie 58 kWh a jediný elektromotor s výkonem 125 kW, dohromady to pak stačí na dojezd 400 km. Varianta Power s využitelnými 72,6 kWh má jako zadokolka výkon 160 kW a dojezd 485 km. Nejsilnější čtyřkolka má také 72,6kWh baterii, ale výkon 225 kW a dojezd 462 km.
Enyaq iV má v základní variantě baterii s kapacitou 62 kWh (využitelných je 58 kWh) a elektromotor o výkonu 132 kW, na jedno nabití tak ujede 400 km. Alternativu představuje baterie s kapacitou 82 kWh (využitelných je 77 kWh) a elektromotor o výkonu 150 kW, v takovém případě je udávaný dojezd 520 km.
VW ID.4 má v základní konfiguraci využitelnou kapacitu 52 kWh a elektromotor u zadní nápravy naladěný na 109 nebo 125 kW. Němci přitom udávají dojezd až 346 km. Silnější verze s výkonem 150 kW má využitelnou kapacitu 77 kWh a udávaný dojezd až 522 km.
Za zmínku také stojí nabíjení - jestliže Ioniq 5 je už ve standardu připraven na rychlonabíjení výkonem až 350 kW (auto umí přepínat mezi elektrickým systémem s napětím 400V a 800V), Enyaq i ID.4 umí nejvýše 100 kW s menší a 125 kW s větší baterií. VW má možnost využití této rychlosti standardně, u Škody je základem 50 kW a za rychlejší nabíjení je nutné, vyjma limitované úvodní verze Founders Edition, připlácet.