Jan Matoušek
2. 8. 2018 6:10
Krátce po uvedení omlazeného Tucsonu přichází Hyundai na český trh s dalším SUV. Tentokrát však nejde o modernizaci, ale o zcela novou generaci. Řeč je o modelu Santa Fe, který se ve čtvrté generaci představil poprvé letos na jaře, kdy zaujal netradičním vzhledem karoserie. Na českém trhu se bude muset novinka vypořádat především se Škodou Kodiaq, proti níž nastupuje s poměrně sebevědomou cenovou politikou.
Nadvláda turbodieselů
Zbytek variant pro český trh pohání nafta. Nejslabší je dvoulitrové CRDi o výkonu 110 kW. To jediné má také pohon jen přední nápravy v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba je 5,6 l / 100 km. Silnější varianta stejného motoru má 136 kW a pohon obou náprav kombinuje se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Ta přitom stojí nezanedbatelných 60 tisíc korun. Spotřeba je 5,7, respektive 6,0 l / 100 km. Vrcholem nabídky je čtyřválec 2.2 CRDi s výkonem 147 kW, pohonem všech kol a volbou mezi ručním nebo samočinným řazením. Příplatek je stejný jako u slabší motorizace, spotřeba je 5,9 nebo 6,1 l / 100 km.