Hyundai, který je neoficiálním vítězem světové finanční krize, v Česku vyhlásil svůj cíl stát se importérem číslo 1. To ale znamená přeskočit takové zavedené značky jako je Vollkswagen či Ford.
Chce proto oslovovat i zákazníky v těch tržních segmentech, kde se zatím buď vůbec nepohyboval nebo jen okrajovým způsobem.
"Příští rok představíme českým zákazníkům vlajkovou loď Equus a také sedan Genesis," uvedl na setkání s novináři manažer Vladimír Vošický.
Již na přelomu roku bude k mání sportovní Genesis Coupe.
Ceny u žádného ze zmiňovaných vozů zatím známy nejsou, ale je pravděpodobné, že v případě vlajkové lodi Equus budou nižší než u Mercedesu třídy S či Leusu LS 460, což jsou hlavní konkurenti.
Je to již druhá generace
Equus je model, který zatím evropským zákazníkům mnoho neříká. V Koreji se však jeho současná generace prodává již dva roky a k mání je už také v USA.
První generace se vyráběla od roku 1999 a tehdy ještě byla společným dílem s automobilkou Mitsubishi. Navíc měla pohon předních kol. Současný equus je 5,2 metrů dlouhá limuzína s pohonem zadních kol.
Pod kapotou může pracovat buď šestiválcový nebo osmiválcový benzinový motor. Pro Evropu se připravuje nová osmistupňová automatická převodovka.
Jízda na vzduchových polštářích
Aby se cestující během jízdy cítili příjemně, pluje auto na silnicí díky vzduchovému odpružení, které spolupracuje s adaptivními tlumiči. Díky tomu se navíc minimalizují náklony karosérie.
Bezpečnostní výbava je také na solidní úrovni. Kromě devíti airbagů je ve voze namontován systém varující před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu, adaptivní tempomat a systém Pre-Safety, který dokáže zmírnit následky neodvratitelného karambolu.
Komfort zajišťují masážní a polohovací sedadla, špičkový audiosystém a další vymoženosti.