Do revíru Fabie vstupuje nové Hyundai i20. Stojí 280 tisíc, v základu sází na bezpečí

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2020 6:02
Segment malých aut patří i přes nástup SUV v Evropě stále mezi nejpopulárnější, proto jsou nové modely této třídy pro svou značku důležité. A nejinak je tomu i v případě třetí generace Hyundai i20. Ta dostala zcela nový design, větší rozměry a upravené pohonné jednotky. Teď se k tomu přidávají i české ceny, na které se podívejte do galerie. Auto jsme porovnali také s některými konkurenty.
Foto: Toyota

Toyota Yaris - od 350 000 Kč

Toyota Yaris, stejně jako Hyundai i20 teprve nedávno vstoupila do prodeje v nové generaci. Ta je podobně velká jako korejský rival, rozvor na něj ztrácí 20 mm, kufr se základním objemem 286 litrů už je naopak výrazně menší.

Toyota však sází na jiné karty, především hybridní pohon. Ten se nabízí v jediné variantě s tříválcovou patnáctistovkou, která má v kombinaci s elektromotorem systémový výkon 68 kW. Na kola sílu přenáší automat CVT. Benzinové motory jsou striktně atmosférické - ať už jde o litr s 53 kW, nebo patnáctistovku s 92 kW. Druhý jmenovaný lze vybavit volitelně automatem CVT.

Stejně jako motory se Yaris vymyká i základní cenou. Ta je totiž 350 tisíc korun, čímž výrazně převyšuje prakticky veškerou konkurenci. Výbava Active však za tuto sumu nabízí téměř veškeré dostupné elektronické asistenty. To znamená nouzové brzdění s detekcí chodců i cyklistů, udržení v jízdním pruhu, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat, sledování únavy řidiče nebo automatická světla, včetně automatického přepínání dálkových reflektorů.

Z komfortní výbavy nechybí manuální klimatizace, rádio se dvěma reproduktory a sedmipalcovým displejem, Bluetooth, elektrická přední okna, dálkové centrální zamykání nebo multifunkční volant. Kola mají 15 palců a jsou ocelová s kryty. Yaris je tedy o něco dražší nejen než Hyundai, ale i další konkurence. Výhodu má v bezpečnostní výbavě, kterou základní verze konkurentů většinou nedokážou dorovnat, i relativně bohaté komfortní výbavě, jejíž úroveň se s vyššími verzemi dále zlepšuje. Zároveň Toyota nabízí ve vyšších výbavách zvýhodněné varianty, které mají lepší poměr ceny a výbavy než vstupní model. Mimochodem co zatím, protože i20 N je v procesu vývoje, Hyundai nabídnout neumí, je sportovní verze GR Sport s výkonem 192 kW.

 

Právě se děje

Další zprávy