Do revíru Fabie vstupuje nové Hyundai i20. Stojí 280 tisíc, v základu sází na bezpečí

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2020 6:02
Segment malých aut patří i přes nástup SUV v Evropě stále mezi nejpopulárnější, proto jsou nové modely této třídy pro svou značku důležité. A nejinak je tomu i v případě třetí generace Hyundai i20. Ta dostala zcela nový design, větší rozměry a upravené pohonné jednotky. Teď se k tomu přidávají i české ceny, na které se podívejte do galerie. Auto jsme porovnali také s některými konkurenty.
Foto: Martin Přibyl

Renault Clio - od 280 000 Kč

Renault Clio se letos přetahuje o pozici nejprodávanějšího auta v Evropě a i v Česku se mu minimálně ve své kategorii poměrně daří. Navíc jde o loni představenou novou generaci, na rozdíl třeba od Fabie za i20 tedy nezaostává. A to ani co se týká rozměrů, protože třeba rozvor je s 2583 mm ještě o tři milimetry delší. Kufr má pak v základu dokonce 391 litrů, tedy více než Hyundai.

Motorová paleta je bohatší. Obsahuje totiž vedle benzinových agregátů i jeden turbodiesel, místo mild hybridu vsadilo Clio rovnou na klasický hybrid. Nabídka začíná atmosférickým benzinovým litrem s 48 kW. Litrové TCe s přeplňováním má 74 kW a volitelně ho lze vybavit automatem CVT nebo továrním spalováním na zkapalněný ropný plyn LPG. To je možnost, která se dneska už tolik nevidí. Následuje přeplňovaná třináctistovka s 96 kW, která má povinně dvouspojkový automat. Turbodiesel Blue dCi nabízí 85 kW a konečně hybridní verze E-Tech má v kombinaci 103 kW a automatickou převodovku. Některé motory ale mají v ceníku poznámku, že už jsou dostupné jen ze skladových zásob.

Základní cena 280 tisíc korun je vlastně stejná jako u i20, jenomže dočasně je povinnost navýšit ji o příplatek 20 tisíc korun za paket s klimatizací a rádiem se čtyřmi reproduktory a Bluetooth. Reálně tak nejlevnější Clio stojí rovných 300 tisíc, tedy stejně jako i20 Comfort. Ovšem se slabším motorem. Mimo klimatizace a rádio pak má Renault také varování před opuštěním jízdního pruhu, nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, tempomat, elektrická přední okna, dálkové centrální zamykání, diodová přední i zadní světla nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.

Poměrem ceny a výbavy tedy Clio překonává Hyundai i20, jen má slabší motor. Pro srovnání stejně silných jednotek je potřeba zvolit Clio ve druhé výbavě Zen se 74 kW za akčních 328 tisíc korun. Ta je prakticky stejně drahá jako i20 Comfort se 74kW jednotkou, ale zároveň lépe vybavená. Podobná cena tak v případě Clia znamená o kousek lepší či maximálně srovnatelnou výbavu. Ve vyšších výbavách je pak Renault levnější než Hyundai, které má ale o něco bohatší výbavu.

 

Právě se děje

Další zprávy