Škoda Fabia - od 279 900 Kč
Nejvážnějším konkurentem Hyundai i20 bude bezesporu Škoda Fabia, dlouhodobě druhé nejprodávanější auto v Česku a také nejoblíbenější supermini. I tak je ale mladoboleslavský model výrazně menší než i20 - rozvor má délku jen 2455 mm a kufr pojme v základu 330 litrů. Hned na začátek je potřeba také poznamenat, že škodovka je o generaci starší než i20. To znamená třeba absenci některých bezpečnostních asistentů, digitálních budíků nebo velkých obrazovek multimediálního systému (Fabia má nejvíce navigaci s 6,5palcovou úhlopříčkou). S příchodem nové generace vozu by se ale tato situace měla změnit a Fabia by se korejskému konkurentovi měla minimálně vyrovnat.
Na druhou stranu základní výbava Active s cenou 279 900 korun, tedy levnější o mizivých 90 korun, má jak manuální klimatizaci, tak i rádio s 6,5palcovou obrazovkou. Čili dva z nejdůležitějších komfortních prvků, které i20 chybí. Ta ztrátu dohání bezpečnostními asistenty, z nichž základní Fabia nemá jediný. Dále jsou pak obě auta vyrovnaná, to znamená, že i Škoda má dálkové centrální zamykání, elektrická přední okna, automatická světla, vyhřívaná zrcátka, diodové denní svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Problémem může být motorizace, litrový atmosférický tříválec ve Fabii za 279 900 korun má totiž jen 44 kW oproti 62 kW u Hyundai. Větší litrový tříválec TSI s přeplňováním o výkonu 70 kW stojí 314 900 korun. Podobně silná jednotka v i20 a druhé nabízené výbavě, už i s klimatizací, přijde na 329 990 korun.
Aby byla nabídka motorů kompletní, je u škodovky potřeba doplnit litrové TSI se 70 kW a automatem DSG, respektive jeho 81kW variantu s výhradně ručním řazením. Škoda má oproti Hyundai také výhodu v nabídce karoserie kombi, jak už ale bylo řečeno, řadu prvků ani ve vyšších výbavách, včetně třeba mild hybridního pohonu, nabídnout neumí. Poměrem ceny a komfortní výbavy (pokud zájemce může postrádat asistenční systémy) ale v nižších výbavových stupních i20 Fabia překonává.