Hodně chromu: Tím se odlišuje Škoda Mission L v Číně

Radek Laube
25. 4. 2012 9:23
Model Rapid se na největším automobilovém trhu světa začne prodávat příští rok
Foto: Radek Laube

Chrom. Přesněji jeho množství. To je ten hlavní rozdíl mezi konceptem Mission L, který automobilka Škoda představila vloni na autosalonu v německém Frankfurtu a stejným konceptem prezentovaným v Číně na pekingské autoshow.

Zatímco pro Německo šéfdesignér Jozef Kabaň připravil vůz, jehož hladké klidně plynoucí plochy nic nenarušuje, v Pekingu na spodní části dveří a na víko kufru přibyly chromované lišty.

Stejná karosérie, ale bez ozdobných lišt
Stejná karosérie, ale bez ozdobných lišt | Foto: Radek Pecák

Lamely v mřížce chladiče jsou v Číně také chromované a lišta v interiéru probíhající horizontálně po palubní desce je silnější.

Auto s chromovanými lištami se v Číně bude prodávat

To jsou s největší pravděpodobností prvky, které se pak také objeví na sériovém modelu. Ten by se měl v některé z továren koncernu Volkswagen na čínském území, začít vyrábět příští rok.

Palubní deska prodělala jen malé změny
Palubní deska prodělala jen malé změny | Foto: Radek Laube

Tyto zdobné detaily navazují na trend, který se Škodě osvědčil i u jiných zde vyráběných a prodávaných vozů. Například u octavie, která zde nese obchodní označení Ming Rui.   

S velkou pravděpodobností se také nebude jednat o liftback (tedy vůz s celou výklopnou zádí včetně zadního okna), ale o klasický sedan. Zavazadla tedy budou moci Číňané nakládat pouze výrazně menším otvorem po odklopení plechové části zádě.

Potahy sedaček byly motivovány strukturou krystalů
Potahy sedaček byly motivovány strukturou krystalů | Foto: Radek Pecák

Indický Rapid je jiné auto

Na druhou stranu, s velkou pravděpodobností se do výroby nedostanou pestrobarevné potahy sedaček, kterými koncept v Pekingu nyní poutá pozornost návštěvníků. 

Škoda Rapid se již vyrábí v Indii. V tomto případě jde však o menší a technicky odlišný vůz než bude ten vycházející z konceptu. Jeho délka je bez dvou centimetrů čtyři a půl metru a vnitřní prostor bude stejný jako v octavii první generace.

V Číně je to odkaz na tradiční barevnost
V Číně je to odkaz na tradiční barevnost | Foto: Radek Laube

Evropská varianta Rapidu se začne v létě vyrábět v Mladé Boleslavi. Kvůli přípravám na zahájení výroby již Škoda končí s prodeji vozu Octavia Tour, což je octavia se vzhledem před faceliftem. Na český trh by se novinka měla dostat hned na začátku podzimu. 

 

Právě se děje

Další zprávy