Chrom. Přesněji jeho množství. To je ten hlavní rozdíl mezi konceptem Mission L, který automobilka Škoda představila vloni na autosalonu v německém Frankfurtu a stejným konceptem prezentovaným v Číně na pekingské autoshow.
Zatímco pro Německo šéfdesignér Jozef Kabaň připravil vůz, jehož hladké klidně plynoucí plochy nic nenarušuje, v Pekingu na spodní části dveří a na víko kufru přibyly chromované lišty.
Lamely v mřížce chladiče jsou v Číně také chromované a lišta v interiéru probíhající horizontálně po palubní desce je silnější.
Auto s chromovanými lištami se v Číně bude prodávat
To jsou s největší pravděpodobností prvky, které se pak také objeví na sériovém modelu. Ten by se měl v některé z továren koncernu Volkswagen na čínském území, začít vyrábět příští rok.
Tyto zdobné detaily navazují na trend, který se Škodě osvědčil i u jiných zde vyráběných a prodávaných vozů. Například u octavie, která zde nese obchodní označení Ming Rui.
S velkou pravděpodobností se také nebude jednat o liftback (tedy vůz s celou výklopnou zádí včetně zadního okna), ale o klasický sedan. Zavazadla tedy budou moci Číňané nakládat pouze výrazně menším otvorem po odklopení plechové části zádě.
Indický Rapid je jiné auto
Na druhou stranu, s velkou pravděpodobností se do výroby nedostanou pestrobarevné potahy sedaček, kterými koncept v Pekingu nyní poutá pozornost návštěvníků.
Škoda Rapid se již vyrábí v Indii. V tomto případě jde však o menší a technicky odlišný vůz než bude ten vycházející z konceptu. Jeho délka je bez dvou centimetrů čtyři a půl metru a vnitřní prostor bude stejný jako v octavii první generace.
Evropská varianta Rapidu se začne v létě vyrábět v Mladé Boleslavi. Kvůli přípravám na zahájení výroby již Škoda končí s prodeji vozu Octavia Tour, což je octavia se vzhledem před faceliftem. Na český trh by se novinka měla dostat hned na začátku podzimu.