Nejvíce se dařilo osobním automobilům v kategorii malých vozů a nižší střední třídy, kde dominovala Škoda Octavia s dieselovým motorem a nájezdem do 130 000 kilometrů. Poptávka po takovém automobilu však výrazně převyšuje nabídku, řada nabízených aut má výrazně vyšší nájezd. Ze zahraničí pocházelo 52 procent prodaných ojetin.
Vozový park ojetých automobilů se s posilující kupní silou českých zákazníků postupně omlazuje, poprvé v historii průměrný věk prodaného ojetého vozu klesl pod hranici deseti let na 9,5 roku. Průměrný nájezd loni prodaného auta je 153 000 kilometrů, tedy o 3500 méně než v předchozím roce. Prodejům ojetých automobilů jasně dominují specializované subjekty, jako jsou autobazary či dealerství, v poměru 73 procent proti 27 procentům mezi soukromými osobami.
Celkem 52 procent prodaných vozů pohání dieselový pohon, 45 procent připadá na benzin. Díky oblíbenosti dieselů se nejprodávanější stal motor o výkonu 110 kW, na druhém místě se u dieselů umístil pohon s výkonem 103 kW a do pomyslné první trojky se dostaly ještě motory s výkonem 81 kW.
"Z našich datových analýz vyplývá ještě jeden fakt, a to ne příliš pozitivní - velkým problémem českého trhu zůstává stáčení kilometrů. Tato situace má největší negativní dopad především na důvěryhodné prodejce, mezi které patří hlavně autorizovaná dealerství a seriózní bazary. Na ty pak dopadá špatné světlo od nepoctivé části trhu," uvedl výkonný ředitel Carvaga Jakub Šulta.
Žebříčku prodávaných aut dominují tři modely značky Škoda, v čele s Octavií, Fabií a Superbem, následují dva modely značky VW Passat a Golf. Z hlediska nejprodávanějších značek opět jasně vede Škoda s 28 procenty, s 12 procenty následuje Volkswagen a trojici uzavírá Ford se sedmi procenty.