Spousta především ruských automobilek nepokrytě kopírovala americká auta, přičemž ne vždy takové kopie vypadaly k světu - navíc přicházely i výrazně později, kdy už daný styl moc v módě nebyl. Americkými autobusy se ale inspiroval i Ikarus a v padesátých letech z toho vznikly modely 55 pro dálkovou a 66 pro linkovou dopravu. Když se podíváte na jakoukoliv sadu snímků autobusů klidně až do 70. let, kromě RTO se tam budou vymykat právě tyto dva Ikarusy, které jako by snad ani do nabídky maďarského výrobce nepatřily. Na snímku je ještě auto z nulté série, které mělo přední světla uprostřed nárazníku, později se přesunuly klasicky výše. Za povšimnutí pak stojí i mohutné provedení zadní části. Dálkové verze se pohybovaly i v Československu, jakkoliv se masovějšího rozšíření nedočkaly. | Foto: Fortepan / Szent-tamási Mihály (CC-BY-SA 3.0)