Hyundai i30 - od 319 990 Kč
Rozměry (d/š/v): 4340/1795/1455 mm
Rozvor: 2650 mm
Kufr: 395/1301 l
Benzinové motory: 1.5 CVVT (81 kW), 1.0 T-GDI (88 kW)
Naftové motory: 1.6 CRDi (85 kW)
Benzinový mild hybrid: 1.0 T-GDI MHEV (88 kW), 1.5 T-GDI MHEV (118 kW)
Naftový mild hybrid: 1.6 CRDi MHEV (100 kW)
Cena od: 319 990 Kč
Hyundai i30 nedávno prošlo modernizací, která mu přinesla nejen upravený vzhled, ale také nové motorizace (více zde). Tak například v základu má auto stále atmosférický motor, nicméně se stejným výkonem jako přeplňovaný tříválec v Golfu. Německému rivalovi se i30 snaží přiblížit i nabídkou mild hybridu. Ten ale na rozdíl od VW nabízí i s inteligentní manuální převodovkou a také v kombinaci s naftovým motorem.
Přes všechny změny Hyundai stále myslí i na příznivou cenu. Proto nabízí plošnou 40tisícovou slevu, s níž základní verze startuje na 319 990 korunách, tedy skoro o 160 tisíc níže než Golf. Výbava je nicméně výrazně horší než u VW, přesto Hyundai nepostrádá třeba manuální klimatizaci, rádio (i když s nedotykovou obrazovkou), udržování v jízdním pruhu, přednárazový systém nebo tempomat. Přes to všechno je Golf vybaven výrazně lépe, což platí i pro i30 ve verzi Start Plus.
Stále o více než sto tisíc levnější je následující verze i30 Comfort, která ale už má třeba rádio s dotykovou obrazovkou, zadní parkovací senzory i kameru, kožený volant nebo 15palcová litá kola. Výbava Smart je stále o dost levnější než vstupní Golf, výbavou ho ale prakticky dorovnává (pokud nepotřebujete digitální budíky nebo komunikaci mezi auty či s infrastrukturou). Má dvouzónovou automatickou klimatizaci, diodová světla nebo vyhřívání sedadel. Pod kapotou obou uvedených je stále atmosférická patnáctistovka, i s 88kW litrovým tříválcem však bude i30 nadále výrazně levnější než Golf.
Ceník - Hyundai i30
|
Start |
Start Plus |
Comfort |
Smart |
Style |
1.5 CVVT / 81 kW |
319 990 Kč |
329 990 Kč |
369 990 Kč |
399 990 Kč |
---------- |
1.0 T-GDI / 88 kW |
---------- |
349 990 Kč |
389 990 Kč |
419 990 Kč |
---------- |
1.0 T-GDI / 88 kW DCT |
---------- |
---------- |
439 990 Kč |
469 990 Kč |
---------- |
1.0 T-GDI MHEV / 88 kW |
---------- |
---------- |
409 990 Kč |
439 990 Kč |
---------- |
1.0 T-GDI MHEV / 88 kW DCT |
---------- |
---------- |
459 990 Kč |
489 990 Kč |
---------- |
1.5 T-GDI MHEV / 118 kW |
---------- |
---------- |
439 990 Kč |
469 990 Kč |
519 990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV / 118 kW DCT |
---------- |
---------- |
489 990 Kč |
519 990 Kč |
569 990 Kč |
1.6 CRDi / 85 kW |
---------- |
389 990 Kč |
429 990 Kč |
459 990 Kč |
509 990 Kč |
1.6 CRDi / 85 kW DCT |
---------- |
---------- |
479 990 Kč |
509 990 Kč |
559 990 Kč |
1.6 CRDi MHEV / 100 kW |
---------- |
---------- |
---------- |
479 990 Kč |
529 990 Kč |
1.6 CRDi MHEV / 100 kW DCT |
---------- |
---------- |
---------- |
529 990 Kč |
579 990 Kč |
Nejvyšší výbava Style se nabízí už jen s vybranými motory, proto s 85kW naftovým motorem stojí 509 990 korun. Má ale navigaci, sledování slepých úhlů, upozornění na dopravu za vozidlem při couvání a řadu dalších prvků. Pokud budeme srovnávat 85kW naftové motory, potom je i30 ve vrcholné verzi o více než 80 tisíc korun levnější než Golf ve druhé nejnižší výbavě, zároveň ale nabízí více prvků (i když digitální budíky či adaptivní tempomat jsou i u vrcholné verze mezi příplatky). Nevýhodou může být pro mnoho zájemců fakt, že Hyundai (má to tak ale i sesterská Kia) sází na téměř pevně dané výbavy, příplatků není mnoho.