Cenové dostihy oblíbených kompaktů: Volkswagen Golf proti nové Octavii i Hyundai i30

Jan Matoušek Jan Matoušek
28. 4. 2020 6:02
Segment kompaktních hatchbacků prošel v uplynulých týdnech mírnou renesancí. Volkswagen zveřejnil ceník osmého Golfu doplněný o základní výbavu či mild hybridní motory. Hyundai odhalilo ceny omlazené i30 a například Škoda uvedla Octavii s karoserií liftback a také zdražila model Scala. Rozhodli jsme se proto porovnat Golf nejen s touto trojicí, ale i některými dalšími modely.

Hyundai i30 - od 319 990 Kč

Rozměry (d/š/v): 4340/1795/1455 mm
Rozvor: 2650 mm
Kufr: 395/1301 l
Benzinové motory: 1.5 CVVT (81 kW), 1.0 T-GDI (88 kW)
Naftové motory: 1.6 CRDi (85 kW)
Benzinový mild hybrid: 1.0 T-GDI MHEV (88 kW), 1.5 T-GDI MHEV (118 kW)
Naftový mild hybrid: 1.6 CRDi MHEV (100 kW)
Cena od: 319 990 Kč

Hyundai i30 nedávno prošlo modernizací, která mu přinesla nejen upravený vzhled, ale také nové motorizace (více zde). Tak například v základu má auto stále atmosférický motor, nicméně se stejným výkonem jako přeplňovaný tříválec v Golfu. Německému rivalovi se i30 snaží přiblížit i nabídkou mild hybridu. Ten ale na rozdíl od VW nabízí i s inteligentní manuální převodovkou a také v kombinaci s naftovým motorem.

Přes všechny změny Hyundai stále myslí i na příznivou cenu. Proto nabízí plošnou 40tisícovou slevu, s níž základní verze startuje na 319 990 korunách, tedy skoro o 160 tisíc níže než Golf. Výbava je nicméně výrazně horší než u VW, přesto Hyundai nepostrádá třeba manuální klimatizaci, rádio (i když s nedotykovou obrazovkou), udržování v jízdním pruhu, přednárazový systém nebo tempomat. Přes to všechno je Golf vybaven výrazně lépe, což platí i pro i30 ve verzi Start Plus.

Stále o více než sto tisíc levnější je následující verze i30 Comfort, která ale už má třeba rádio s dotykovou obrazovkou, zadní parkovací senzory i kameru, kožený volant nebo 15palcová litá kola. Výbava Smart je stále o dost levnější než vstupní Golf, výbavou ho ale prakticky dorovnává (pokud nepotřebujete digitální budíky nebo komunikaci mezi auty či s infrastrukturou). Má dvouzónovou automatickou klimatizaci, diodová světla nebo vyhřívání sedadel. Pod kapotou obou uvedených je stále atmosférická patnáctistovka, i s 88kW litrovým tříválcem však bude i30 nadále výrazně levnější než Golf.

Ceník - Hyundai i30

Start Start Plus Comfort Smart Style
1.5 CVVT / 81 kW 319 990 Kč 329 990 Kč 369 990 Kč 399 990 Kč ----------
1.0 T-GDI / 88 kW ---------- 349 990 Kč 389 990 Kč 419 990 Kč ----------
1.0 T-GDI / 88 kW DCT ---------- ---------- 439 990 Kč 469 990 Kč ----------
1.0 T-GDI MHEV / 88 kW ---------- ---------- 409 990 Kč 439 990 Kč ----------
1.0 T-GDI MHEV / 88 kW DCT ---------- ---------- 459 990 Kč 489 990 Kč ----------
1.5 T-GDI MHEV / 118 kW ---------- ---------- 439 990 Kč 469 990 Kč 519 990 Kč
1.5 T-GDI MHEV / 118 kW DCT ---------- ---------- 489 990 Kč 519 990 Kč 569 990 Kč
1.6 CRDi / 85 kW ---------- 389 990 Kč 429 990 Kč 459 990 Kč 509 990 Kč
1.6 CRDi / 85 kW DCT ---------- ---------- 479 990 Kč 509 990 Kč 559 990 Kč
1.6 CRDi MHEV / 100 kW ---------- ---------- ---------- 479 990 Kč 529 990 Kč
1.6 CRDi MHEV / 100 kW DCT ---------- ---------- ---------- 529 990 Kč 579 990 Kč

Nejvyšší výbava Style se nabízí už jen s vybranými motory, proto s 85kW naftovým motorem stojí 509 990 korun. Má ale navigaci, sledování slepých úhlů, upozornění na dopravu za vozidlem při couvání a řadu dalších prvků. Pokud budeme srovnávat 85kW naftové motory, potom je i30 ve vrcholné verzi o více než 80 tisíc korun levnější než Golf ve druhé nejnižší výbavě, zároveň ale nabízí více prvků (i když digitální budíky či adaptivní tempomat jsou i u vrcholné verze mezi příplatky). Nevýhodou může být pro mnoho zájemců fakt, že Hyundai (má to tak ale i sesterská Kia) sází na téměř pevně dané výbavy, příplatků není mnoho.

 

Právě se děje

Další zprávy