Dvoulitrové TDI Evo o výkonu 85 kW v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou je nejslabším naftovým motorem v nabídce německého kompaktního kombi. Zároveň, pokud vycházíme z ceníku hatchbacku, bude právě výbava Life první, v níž bude nejslabší turbodiesel dostupný. Cena této verze je 642 900 korun, Golf Variant je tak o 30 tisíc korun dražší než hatchback ve srovnatelném provedení.
Výbava Life má v základu z bezpečnostních asistentů nouzové brzdění s detekcí chodců i cyklistů, adaptivní tempomat, komunikaci s jinými auty i infrastrukturou Car2X nebo udržování v jízdním pruhu. Z komfortních prvků nechybí třízónová automatická klimatizace, 10palcový multimediální systém, digitální budíky s úhlopříčkou 12,3 palce, parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívaná přední sedadla a volant nebo automatické stěrače. Vizuálně má kombi 16palcová litá kola, diodová světla na obou koncích vozu nebo černé střešní ližiny.
Hlavním rivalem Golfu Variant bude na českém trhu Škoda Octavia Combi. A jakkoliv německé kombi mezigeneračně narostlo a zbavilo se také jednoho z neduhů svých předchůdců - stejné délky rozvoru náprav jako hatchback -, mladoboleslavský model je stále o kousek delší a má také větší kufr. Dvoulitrové TDI s výkonem 85 kW je ale pro oba modely stejné.
Golf Variant vs. Octavia Combi
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI | Škoda Octavia Combi 2.0 TDI | |
Rozměry (d/š/v): | 4633/1789/1498 mm | 4689/1829/1468 mm |
Rozvor náprav: | 2686 mm | 2686 mm |
Objem kufru: | 611/1642 l | 640/1700 l |
Výkon: | 85 kW | 85 kW |
Točivý moment: | 300 Nm | 300 Nm |
Zrychlení: | 10,5 s | 10,4 s |
Max. rychlost: | 202 km/h | 205 km/h |
Průměrná spotřeba: | 3,9 l / 100 km | 3,5 l / 100 km |
Průměrné emise CO2: | 102-103 g/km | 91-93 g/km |
Octavia Combi s dvoulitrovým naftovým agregátem startuje v Česku na 570 900 korunách za akční verzi 125 let. Klasický ceník začíná na 603 900 korunách u výbavy Active. To všechno je níže než v případě Golfu, zároveň ale mají obě verze o něco chudší výbavu než Golf Variant Life. Srovnatelný je až stupeň Ambition za minimálně 636 900 korun. Proto jsme jej také s jednou ze dvou prozatím dostupných verzí německého modelu důkladněji porovnali. Pro úplnost ještě doplňme, že zmíněná jednotka se u Octavie nabízí i v nejvyšší výbavě Style za 687 900 korun.
Výbavové porovnání
Golf Variant 2.0 TDI Life | Octavia Combi 2.0 TDI Ambition | |
Cena | 642 900 Kč | 636 900 Kč |
Nouzové brzdění | S - detekce chodců i cyklistů | S - detekce chodců i cyklistů |
Udržování jízdního pruhu | S | S |
Tempomat | S - adaptivní | S |
Komunikace Car2X | S | N |
Klimatizace | S - třízónová automatická | S - dvouzónová automatická |
Rádio s dotykovým displejem | S - 10 palců | S - 8 palců |
Digitální budíky | S - 10,25 palce | S - 10 palců |
Bezklíčové startování | S | S |
Vyhřívání volantu | S | +13 400 Kč (paket Klima) |
Vyhřívání sedadel | S - vpředu | +15 000 Kč (jen vpředu - paket Plus) |
Parkovací senzory | S - vpředu i vzadu | +15 000 Kč (jen vzadu - paket Plus) |
Automatické stěrače | S | S |
Diodová světla | S - vpředu i vzadu | S - vpředu i vzadu |
Litá kola | S - 16 palců | S - 16 palců |
Golf Variant Life je tak ve výchozím stavu o šest tisíc korun dražší než Octavia Combi Ambition, ovšem s o něco lepší standardní výbavou, jak je vidět v tabulce. Z tohoto pohledu se tedy německé kombi vyplatí o něco více než české. Octavia je na druhou stranu o kousek větší, souboj těchto dvou modelů bude tedy minimálně v některých porovnatelných výbavách a alespoň na papíře dost vyrovnaný.
Druhá dostupná verze
Vedle provedení 2.0 TDI Life obsahuje zveřejněný konfigurátor ještě jednu variantu s naftovým agregátem 2.0 TDI Evo. Ovšem naladěným na 110 kW, a navíc v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Ten je zatím dostupný ve výbavě R-Line, která vychází z varianty Life a nabízí se za 808 900 korun. Opět je to o 30 tisíc korun více než v případě klasického hatchbacku. Pokud tedy tuto logiku aplikujeme i na základní verzi s motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW, měl by Variant začínat na 538 900 korunách.
Zpět však k verzi R-Line, která má standardně navíc především designové doplňky interiéru a exteriéru včetně sportovních předních sedadel, upravených nárazníků nebo 17palcových litých kol. Dále je standardní výbavou progresivní řízení, volba jízdních režimů nebo o 15 mm snížený sportovní podvozek.
Protože Škoda Octavia v nabídce nemá podobně sportovně laděnou verzi, porovnali jsme Golf Variant R-Line s druhým koncernovým sourozencem v podobě Seatu Leon Sportstourer FR. Také on je delší než Golf a v základní konfiguraci má také větší objem zavazadlového prostoru.
Golf Variant vs. Leon Sportstourer
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI | Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI | |
Rozměry (d/š/v): | 4633/1789/1498 mm | 4642/1799/1448 mm |
Rozvor náprav: | 2686 mm | 2686 mm |
Objem kufru: | 611/1642 l | 620/1600 l |
Výkon: | 110 kW | 110 kW |
Točivý moment: | 360 Nm | 360 Nm |
Zrychlení: | 8,7 s | 8,9 s |
Max. rychlost: | 223 km/h | 218 km/h |
Průměrná spotřeba: | 4,0-4,1 l / 100 km | 3,6-3,8 l / 100 km |
Průměrné emise CO2: | 106-108 g/km | 95-98 g/km |
Zatímco Golf Variant R-Line přijde na 808 900 korun, Leon Sportstourer FR stojí od 754 900 korun. Vždy se zmíněným dvoulitrem o výkonu 110 kW a dvouspojkovou automatickou převodovkou. Španělská automobilka stejný motor nabízí ještě ve výbavě Xcellence za 759 900 korun.
Výbavové porovnání
Golf Variant 2.0 TDI R-Line | Leon Sportstourer 2.0 TDI FR | |
Cena | 808 900 Kč | 754 900 Kč |
Nouzové brzdění | S - detekce chodců i cyklistů | S - detekce chodců i cyklistů |
Udržování jízdního pruhu | S | S |
Tempomat | S - adaptivní | S |
Komunikace Car2X | S | N |
Klimatizace | S - třízónová automatická | S - třízónová automatická |
Rádio s dotykovým displejem | S - 10 palců | S - 8,25 palce |
Digitální budíky | S - 10,25 palce | S - 10,25 palce |
Bezklíčové startování | S | S |
Vyhřívání volantu | S | +10 500 Kč (paket Winter) |
Vyhřívání sedadel | S - vpředu | +10 500 Kč (jen vpředu - paket Winter) |
Parkovací senzory | S - vpředu i vzadu | S - vzadu |
Automatické stěrače | S | S |
Diodová světla | S - vpředu i vzadu | S - vpředu i vzadu |
Sportovní podvozek | S | S |
Litá kola | S - 17 palců | S - 17 palců |
Jak vyplývá z tabulky, Leon Sportstourer je ve výbavě FR levnější než Golf Variant R-Line, přičemž samotná výbava obou aut je, jako ve výše zmíněném srovnání VW a Škody, hodně podobná. Seat pak nabízí nepatrně větší základní objem kufru. Opět lze tedy hovořit o tom, že souboj mezi koncernovými sourozenci je na papíře velmi vyrovnaný.
Volkswagen Golf Variant dostane v následujících týdnech a měsících více motorů a rozšíří se pravděpodobně také nabídka výbavových stupňů. Budeme-li brát za vzor hatchback, pak by se i kombi mělo nabízet ve výbavách Golf, Life, Style a R-Line. Z motorů by neměly chybět základní litrový tříválec s výkonem 81 kW, 1.5 TSI s výkonem 96 nebo 110 kW a také verze 1.5 TGI s 96 kW a pohonem na CNG. K dispozici bude pro vybrané motory i dvouspojkový automat DSG, specialitou kombíku je terénní verze Alltrack s pohonem všech kol.