Nudné krabicovité tvary u svých velkoprostorových vozů Ford opustil již dávno. Nyní, když uvádí na trh modernizované verze Fordu S-Max a Galaxy, ještě více zvýraznil jejich sportovní duch. Logicky ovšem toto tvrzení více platí pro nižší S-Max než pro Galaxy.
Redaktor Aktuálně.cz měl příležitost tyto vozy podrobně prozkoumat v okolí Českého Krumlova. A tak je možné konstatovat, že zejména S-Max teď působí na své okolí ještě agresivnějším dojmem. Zůstaly zachovány (pro někoho možná trochu kýčovité) falešné výdechy v blatnících za předními koly, nárazník je již uzpůsoben, aby ladil se stylem připravovaného C-Maxu.
Dojem pak podtrhují diodová světla pro denní svícení. LED diody jsou zabudovány i do zadních svítilen a také díky jim teď vypadá S-Max při pohledu zezadu o dost přitažlivěji.
U Galaxy jsme změn pozorovali o dost méně. Uprostřed spodní části nárazníku je větší nasávací otvor, díky čemuž se příď více podobá Mondeu.
Hlídá mrtvé úhly
Do výbavy se dostaly i nové bezpečnostní prvky. Například jde o monitoring mrtvých úhlů, který dává řidiči vědět rozsvícením symbolu ve zpětném zrcátku, že ve vedlejším pruhu jede v nebezpečné vzdálenosti jiné vozidlo či adaptivní tempomat, který si dokáže ohlídat vzdálenost od vpředu jedoucího vozu.
Ti, kdo potřebují přepravovat kola či dokonce chtějí ve voze přenocovat, určitě ocení možnost sklápění sedaček do naprosté roviny
Facelift je logicky načasován s nutností zavedení nových nebo modernizovaných motorů splňujících emisní normu Euro 5. Například benzinový motor Ecoboost 2,0 SCTi nahradil dosavadní 2,3 Duratec. Nový turbomotor má nyní o čtvrtinu vyšší výkon a skoro o pětinu nižší spotřebu. S-Maxe rozhýbá na 221 km/hod, Galaxy pak má maximální rychlost 217 km/hod.
Prostřední diesel naprosto postačuje
Také diesely jsou modernizované. V nabídce jsou tři výkonové verzce dvoulitrových turbodieselů Duratorq (85, 103 a 120 kW). Prostřední z nich, který byl spojen s novou automatickou dvouspojkovou převodovkou jsme v S-maxu mohli vyzkoušet.
Jeho výkon je i pro plně naložený vůz natolik dostatečný, aby umožnil bezpečné předjetí, ale místo automatické převodovky bychom raději volili manuální. Zdálo se, že občas se neumí rozhodnout, který převodový stupeň zvolit a navíc změna neprobíhala v některých okamžicích bez citelného škubnutí. Jízdní vlastnosti jsou stále mezi velkoprostorovými vozy bezkonkurenční. Tuhé řízení a stabilní podvozek přišly v zatáčkách kolem horního toku Vltavy vhod.