Ford Puma přichází na český trh. Uspět musí i proti Škodě Kamiq a novým Francouzům

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 2. 2020 6:02
Jméno Puma patřilo na konci 90. let u Fordu malému kupé se základem ve čtvrté generaci Fiesty. Loni toto jméno u modrého oválu vzkřísili, ačkoliv karoserii kupé už nemá. Přesto jde pořád o malé auto, které je technicky příbuzné tentokrát sedmé generaci Fiesty. Jen jde o módní SUV. To právě v těchto dnech přichází na český trh, proto jsme ho porovnali s konkurencí.
Foto: Martin Přibyl

Suzuki Vitara - od 469 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4175/1775/1610 mm
Rozvor náprav: 2500 mm
Kufr: 375/1120 l
Benzinový mild hybrid: 1.4 BoosterJet SHVS (95 kW)
Cena od: 469 900 Kč

Suzuki Vitara patří mezi nejpopulárnější malá SUV na českém trhu a Fordu Puma je možná blíže, než se na první pohled zdá (ačkoliv je také docela o dost menší). Nově se totiž nabízí výhradně s mild hybridním pohonem. Ten je založen na čtyřválci 1.4 BoosterJet, rovněž oproti dřívějšku výrazně upraveném, k němuž přidává 48V elektrickou soustavu. Elektromotor má funkci startéru a generátoru, součástí řešení je i akumulátor, do něhož se ukládá elektrická energie. Ta pomáhá třeba při akceleraci. Zároveň má ale celá technologie především snižovat spotřebu paliva.

Upravená Vitara má celkem 95 kW a 235 Nm, což je o 8 kW méně a 15 Nm více než doposud. Zlepšila se hospodárnost vozu, s jedinou nabízenou manuální převodovkou a pohonem předních kol si vůz nárokuje 4,6 l / 100 km, zatímco doposud to bylo o 1,1 l / 100 km více. Mild hybrid je dostupný i s pohonem všech kol, kde se spotřeba snížila o 0,9 l / 100 km. Výrazně klesly také emise. Akcelerace vozu neutrpěla, maximální rychlost ale klesla o 10 km/h na 190 km/h.

Základní cena 469 900 korun je o něco vyšší než u klasického benzinového motoru, změnila se ale i skladba výbavy. Už nejen na pohon všech kol je tak v základu vázána nabídka některých asistentů, jako udržování v jízdním pruhu, varování před vybočením z jízdního pruhu, adaptivního tempomatu či nouzového brzdění. Standardem jsou dále kolenní vak řidiče, automatická klimatizace, rádio, elektrická přední okna, mlhovky, přední i zadní světla LED nebo 16palcová ocelová kola s kryty. Nutno ale dodat, že oproti dřívější základní výbavě, která je nyní v ceníku druhou nejnižší výbavou, nová nejlevnější Vitara i některé prvky postrádá.

V dalších výbavách přidává Suzuki i rádio s dotykovou obrazovkou, navigaci, sledování mrtvého úhlu či litá kola. Nevýhodou oproti většině konkurentů je fakt, že výbavy jsou pevně dané. Připlácet lze maximálně za metalízu, dvoubarevné lakování a záruku. Nejlevnější čtyřkolka, což je oproti řadě konkurentů mírná výhoda, mimochodem začíná na 555 900 korunách.

Ceník Suzuki Vitara

Comfort Premium Elegance Elegance Panorama
1.4 BoosterJet SHVS / 95 kW 469 900 Kč 490 900 Kč 528 900 Kč 549 900 Kč
1.4 BoosterJet SHVS / 95 kW 4×4 --------- 555 900 Kč 576 900 Kč 596 900 Kč

 

Právě se děje

Další zprávy