Jan Matoušek
20. 4. 2018 15:48
Teprve minulý týden představil Ford v Londýně čtvrtou generaci kompaktního modelu Focus. Zároveň s tím však odhalil i kompletní ceník vozu, který startuje na bezmála 360 tisících korun. Postavili jsme tedy nové želízko v ohni proti dalším kompaktním hatchbackům. Může být právě novinka modrého oválu tím nejlepším kompaktem na trhu, nebo vládce v podobě Volkswagenu Golf zůstane nesesazen?
Fiat Tipo
Tipo je stále poměrně čerstvým přírůstkem do nabídky Fiatu. V ostrém konkurenčním prostředí nabízí délku 4368 mm a rozvor náprav o hodnotě 2638 mm. Kufr pojme v základu 440 litrů.
Pod kapotou má širokou škálu motorů. Začíná se na atmosférické čtrnáctistovce o výkonu 70 kW, pokračuje se přes 1.6 E-TorQ s 81 kW a automatickou převodovkou a končí se u 1.4 T-Jet s 88 kW, který může být vybaven i spalováním LPG. Turbodiesely jsou dva - 1.3 MultiJet se 70 kW a 1.6 MultiJet s 88 kW, silnější motor lze vybavit na přání dvouspojkovým automatem.
Výbavy jsou rozděleny do úrovni Tipo, Plus, Lounge a S-Design, přičemž už základní model obsahuje manuální klimatizaci i rádio se čtyřmi reproduktory. Oproti konkurentům je základ relativně chudý, dá se ovšem pořídit za 299 900 korun. V nabídce pak jsou ještě karoserie kombi a sedan.