Jan Matoušek
20. 4. 2018 15:48
Teprve minulý týden představil Ford v Londýně čtvrtou generaci kompaktního modelu Focus. Zároveň s tím však odhalil i kompletní ceník vozu, který startuje na bezmála 360 tisících korun. Postavili jsme tedy nové želízko v ohni proti dalším kompaktním hatchbackům. Může být právě novinka modrého oválu tím nejlepším kompaktem na trhu, nebo vládce v podobě Volkswagenu Golf zůstane nesesazen?
Ford Focus
Nový Ford Focus sází na 4378 mm dlouhou karoserii a 2700 mm dlouhý rozvor náprav. Zatímco první hodnota je v porovnání s minulou generací jen nepatrně větší, rozvor náprav narostl o 53 mm. Do kufru, se sadou na opravu pneumatiky, se vejde 375 až 1354 litrů nákladu.
V motorovém prostoru má Focus výhradně benzinové tříválce (s odpojováním jednoho válce) a naftové čtyřválce. Natural tankují jednotky 1.0 EcoBoost o výkonu 74 nebo 92 kW a 1.5 EcoBoost o výkonu 110 nebo 134 kW. Naftové agregáty 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue pokrývají 70, 88 a 110 kW. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, od výkonu 88 kW je alternativou osmistupňový automat. Výjimku představuje jen nejsilnější benzinový tříválec, který automat nenabízí.
Výbav je v aktuálním ceníku šest - Trend, Trend Edition, Trend Edition Plus, Titanium, ST-Line a Vignale. Volnočasové provedení Active s o 30 mm vyšší světlou výškou by mělo přijet do konce roku. V základu má Focus manuální klimatizaci, asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém s detekcí chodců a cyklistů, kožený volant nebo rádio se šesti reproduktory. Cena auta je v takovém případě od 359 990 korun. Nejlevnější turbodiesel přijde na 461 990 korun. Vrcholná verze Vignale s motorem 2.0 EcoBlue a osmistupňovým automatem pak vychází na 778 990 korun. Vedle hatchbacku jsou k dispozici i kombi a sedan (pouze pro firemní zákazníky).