Novinkou Ferrari na stánku na autosalonu v Paříži bude model, který nese název Ferrari 599 SA Aperta. Přestože jde o absolutně nový model, byť samozřejmě odvozený z vozu 599 a nikdo ze zákazníků ho naživo ještě spatřit nemohl, všichni lidé, kteří by se nyní o koupi Asperty začali zajímat, odejdou z autosalonů Ferrari s nepořízenou.
Auto totiž vznikne v limitované osmdesátikusové sérii a do posledního kousku je již vyprodané. Lidé si ho kupovali, i když šlo vlastně o zajíce v pytli. Důvěra v umění konstruktérů Ferrari je holt veliká. 80 kusů vznikne na počest 80. výročí italské karosárny Pininfarina, která s Ferrari spolupracuje, a která nakreslila ty nejkrásnější karosérii pro vozy se vzpínajícím se hřebcem na přídi.
Na počest Pininfariny
Na Pininfarinu ostatně odkazuje i název. Písmena SA značí jména křestní jména Servis a Andrea Pininfarina. Výraz aperta je v italštině synonymem pro auta s otevřenou karosérií.
Oproti klasickému vozu 599 má roadster více skloněné čelní okno, které je orámováno ve stříbrném odstínu barvy. Stejně jsou lakovány i dvě ploutve za ochrannými oblouky.
Roadster sice disponuje plátěnou skládací střechou, ale ta je podle vyjádření výrobce jen provizorní. Údajně slouží pro ochranu posádky v době, kdy se počasí velmi, ale opravdu velmi zhorší. Rychlostní rekordy tedy s nasazenou střechou majitelé překonávat rozhodně nebudou.
Motor je převzatý z GTO
Auto to rozhodně nebude pomalé, i když Ferrari zatím data o maximální rychlosti, zrychlení či spotřebě nezveřejnilo. Dá se ale usuzovat z toho, že pod přední kapotou bude pracovat podélně uložený vidlicový dvanáctiválec s výkonem 670 koní (493 kW) převzatý z typu GTO. Hmotnost, přestože podvozek musel být zesílen, aby byla zachována tuhost karosérie, se prý příliš neliší od klasického modelu 599.
O ceně se zatím také mlčí. Ale pokud si tipneme údaj 10 miliónů Kč, zřejmě nebudeme daleko od pravdy.