Za podpory:
21. 12. 2020 13:08
Automobilky procházejí transformací, která má zajistit, aby se nejpozději v roce 2050 staly "klimaticky neutrálními" v souladu s Pařížskou dohodou. I to je příčinou, proč výrobci představují nové koncepty mobility a hloubkově se zabývají cirkulární ekonomikou a ekologičností výrobních procesů. Co to ale vlastně ta "klimatická neutralita" v praxi znamená?
Sledované hodnoty
Zatímco v roce 2010 se na výrobu jednoho vozu spotřebovalo 2,18 MWh elektřiny, v roce 2019 to bylo už jen 1,35 MWh. Emise CO2 při výrobě jednoho vozu dosahovaly v roce 2010 hodnoty 1070 kg, v roce 2019 to bylo 398 kg. Před deseti lety při výrobě auta vzniklo 28,3 kg odpadů, v roce 2019 to bylo 0,42 kg. Spotřeba vody spadla z 2,77 kubíku v roce 2010 o jeden celý kubík na hodnotu 1,77 m3. Vliv výroby na životní prostředí je tedy za téměř deset let více než dvojnásobně nižší.